The main office holders in a hromada – infographics for the draft of the law on the local self-government in the new wording

 «In the draft of the law we suggest enhancing executive functions of the hromada head. The hromada head will appoint its deputies and executive bodies’ heads of a hromada council without any agreement with the council. The current regulatory provision on the early termination of the hromada head powers which is quite disputable has remained but we suggest implementing an appropriate procedure and motivation of such a council decision rather than a political decision. If the incumbent legislation demands more than half of the council votes, the draft suggests its increase up to 2/3 of the hromada council deputies. Moreover, the council decision on the early termination of the hromada head powers results in the simulataneous termination of the hromada council. If there is no constructive work and agreement between the head and the council, only the AH is entitled to make a final decision during reelections of both the hromada head and its council. The head, having been elected by the AH, cannot be dismissed without repercussions for itself» - commented Vyacheslav Nehoda, Deputy Minister of Development of Communities and Territories of Ukraine.

06.10.2020 - 09:06 | Views: 30397
The main office holders in a hromada – infographics for the draft of the law on the local self-government in the new wording

Tags:

zakonoproekty obhovorennia V.Nehoda

Source:

Share the news:

Comments:
Default image
Зоряна
22.10.2020 - 13:21
Окрім термінологічних неточностей і неузгодженостей між собою деяких приписів законопроєкту (зокрема в одному значені застосовуються терміни «нормативні» та «нормативно-правові акти», «органи державного фінансового контролю» та «органи державного фінансового нагляду» які не є тотожними або не мають законодавчого визначення) слід зазначити наступне. Законопроєктом пропонується встановити повноваження органу державного фінансового контролю (далі – Держаудитслужба) здійснювати перевірку рішень, дій та/або бездіяльності органів та/або посадових осіб місцевого самоврядування, на предмет їх доцільності, економності чи ефективності лише у частині використання зазначеними органами коштів державного бюджету, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, а також щодо виконання органом або посадовою особою місцевого самоврядування наданих їм законом повноважень органів виконавчої влади (делегованих повноважень). Рішення, дії або бездіяльність органів та/або посадових осіб місцевого самоврядування, внаслідок яких виникають майнові або фінансові зобов’язання, що реалізуються виключно за рахунок власних надходжень відповідних місцевих бюджетів, перевірятимуться Держаудитслужбою виключно: 1) у разі якщо до Держаудитслужби із відповідною пропозицією звернеться орган (посадова особа) місцевого самоврядування, який прийняв (вчинив) відповідне рішення, дію або бездіяльність; 2) у разі якщо до Держаудитслужби надійде законне та вмотивоване звернення органу державної влади, що здійснює забезпечення законності за діяльністю органів місцевого самоврядування, у випадках здійснення вказаним органом забезпечення законності повноважень, пов’язаних із необхідністю прийняття рішення або вчинення дії замість органу або посадової особи місцевого самоврядування 3) за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні. У першому приписі закладається фактично утопічна правова гіпотеза, диспозиція якої не буде застосована на підставі частини першої статі 63 Конституцій України. Реалізація другого припису буде можлива виключно у разі перевищення своїх повноважень органом державної влади, що здійснює забезпечення законності за діяльністю органів місцевого самоврядування, з огляду на визначення терміну «забезпечення законності» та беручи до уваги, що для «законного та вмотивованого звернення» такому органу доведеться зробити попередню оцінку рішень, дій та/або бездіяльності органів та/або посадових осіб місцевого самоврядування, на предмет їх доцільності, економності чи ефективності. Реалізація третього припису не буде можлива оскільки він містить тільки гіпотезу правової норми, водночас наразі Кримінальний процесуальний кодекс України не наділяє органи досудового розслідування повноваженням ініціювати перед судом зазначені перевірки. При цьому така редакція змін виключає проведення планових заходів державного фінансового контролю місцевих бюджетів. Слід зазначити, що система планових заходів державного фінансового контролю діє як механізм упередження порушення закону. Законотворець вочевидь у зміст децентралізації вкладає ідею спрощення адміністративного нагляду за місцевим самоврядуванням з боку держави. Водночас за таких обставин, та з огляду на молоду систему внутрішнього аудиту, принципи якого повсякчас нехтуються самими суб’єктами, законопроєкт фактично заблокує фінансовий контроль за місцевим бюджетом.
Відповісти
*To add comment you should be authorized or sign_in
Read more:

04 October 2024

Програмний посібник Interreg Europe тепер доступний українською

Програмний посібник Interreg Europe тепер...

Ukrainian Institute for International Politics підготував неофіційний переклад програмного посібника для української...

04 October 2024

Підтримка бізнесу, енергокластери, кооперативи: як громади змінили Польщу

Підтримка бізнесу, енергокластери, кооперативи:...

Чому польські ґміни створюють енергетичні кластери і які переваги це їм дає? Як завдяки просторовому плануванню...

04 October 2024

Концепція та план виконання децентралізації потребує оновлення, – Олександр Корнієнко

Концепція та план виконання децентралізації...

Перебуваючи у Львові з робочим візитом Перший заступник Голови Верховної Ради України Олександр Корнієнко долучився...

04 October 2024

Швейцарія виділить фінансування та залучить приватний сектор до проєктів відновлення України

Швейцарія виділить фінансування та залучить...

Допомога швейцарських партнерів допоможе створити нові робочі місця в регіонах. Про це під час зустрічі...