Десять територіальних громад Буковини вже втілюють реформу місцевого самоврядування. Вони об’єдналися і на чергових виборах першими обрали голів і депутатський корпус. Проте вийти на прямі відносини з держбюджетом поки що не можуть, бо не відповідають (частково чи повністю) перспективному плану формування територіальних громад, затвердженому Чернівецькою облрадою і скорегованому Кабміном.
Чи залишаться громади, що зважилися на реформу, сам на сам з фінансовими проблемами? Яка ідеальна модель взаємин між центром і об’єднаною громадою? Відповіді на ці актуальні для країни питання — в розмові з першим заступником голови Чернівецької облдержадміністрації Володимиром КУЛІШЕМ.
Перший заступник голови Чернівецької облдержадміністрації Володимир КУЛІШ.— Володимире Івановичу, процес реформ у самоврядуванні скидається на боротьбу нових громад за привілеї і субвенції. Хоча мета інша: щоб вони ні до кого не йшли з простягнутою рукою.
— Громади сподіваються на допомогу уряду. Безсумнівно, вони її отримають — напряму з державного бюджету або, як раніше, через дотації з району і області. Також на інфраструктурні проекти об’єднаних громад будуть спрямовані кошти з Державного фонду регіонального розвитку та міжнародна технічна допомога.
Але суть реформи у створенні міцного адміністративного базису держави — самодостатніх територіальних громад. Проте принцип добровільного об’єднання дехто з місцевих керівників (і не тільки на Буковині) зрозумів як можливість захистити і розширити своє пригріте удільне князівство разом із бізнес-інтересами, далекими від інтересів громади. Тому й вийшло, що під час затвердження перспективного плану суб’єктивізму і політиканства було більше, ніж здорового глузду.
Облдержадміністрація разом із регіональним Офісом реформ аргументовано пропонували утворити в області 18 громад, потенційно фінансово спроможних. Але депутати Чернівецької облради затвердили 35 громад, розуміючи, що формування половини з них не відповідає методиці Кабміну. Ми самі собі створили проблеми. Більшість із них навіть не має можливості надавати людям необхідних адміністративних послуг, не кажучи вже про забезпечення діяльності освітніх, медичних установ. Повну версію інтерв’ю читати ТУТ.
20 December 2024
Вакансія: Полісі Координатор/-ка (англ.)
Вакансія: Полісі Координатор/-ка (англ.)
Опис контексту SALAR International завершила свої поточні проєкти в Україні (DSP та PROSTO), які були...
20 December 2024
Ветеранська політика в громадах: як це працює та які можливості може використати місцева влада
Ветеранська політика в громадах: як це працює...
Після демобілізації, поранення, повернення додому, ветеранів та ветеранок зустрічають громади. За те, щоби військові...
20 December 2024
Набув чинності закон, який дозволяє комунальним підприємствам використовувати гуманітарну допомогу
Набув чинності закон, який дозволяє комунальним...
18 грудня 2024 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до статті 15 Закону України «Про гуманітарну...
20 December 2024
Як зміна механізму зарахування ПДФО вплине на бюджети територіальних громад - дослідження
Як зміна механізму зарахування ПДФО вплине на...
Дві третини доходів від ПДФО надходять до бюджетів тих громад, де люди працюють, а не живуть. Якщо змінити цю систему...