У посібнику описано актуальні теоретичні підходи на основі аналізу практики застосування «мобільних центрів», «виїзних ВРМ», «мобільних адміністраторів» у громадах. Посібник також містить модельні документи, які ЦНАП можуть використовувати для запровадження відповідних сервісів.
Дослідження проводилося з вересня по грудень 2023 року та базується на результатах аналізу нормативно-правових актів за напрямом ветеранської політики, офіційних даних статистики, міжнародного досвіду, відкритих інформаційних джерел, опублікованих досліджень громадських об’єднань. Також проведено опитування ЦНАП шести ОМС, які вже інтегрували (повністю або частково) перелік обов’язкових за законом публічних послуг для ветеранів.
Ця Біла книга є результатом експертного аналізу проблем, викликів і можливих рішень у сфері адміністративних послуг.
Мета документа — звернути увагу відповідальних органів державної влади на проблеми законодавства та практики у сфері адміністративних послуг і запропонувати шляхи їхнього вирішення для покращення умов надання доступних і якісних адміністративних послуг.
У посібнику йдеться про повноваження старост, проаналізовано виклики, що постають у громадах, виокремлено 4 орієнтовні моделі організації надання публічних послуг, які можуть бути прикладом для подальшого впровадження в громадах.
Посібник розглядає інструменти та підходи інформування і залучення під час воєнного стану з врахуванням законодавчого регулювання та інших обмежень. У ньому викладені основні зміни щодо комунікації у воєнний час, значна увага приділена стратегічному плануванню й принципам інформування та діалогу з мешканцями у громадах з різною безпековою ситуацією. Посібник також описує міжнародний досвід у сфері залучення мешканців на прикладі підходів, які використовуються у Швеції та інших країнах-членах ЄС. Окремий підрозділ посібника присвячено засадничим аспектам міжнародного досвіду кризових комунікацій.
У цьому звіті представлено результати гендерного та міжсекторального аналізу поточної ситуації з наданням послуг в умовах воєнного часу в Україні.
Звіт ґрунтується на інтерв'ю з надавачами послуг у трьох областях України - Харківській, Вінницькій та Рівненській, а також з організаціями громадянського суспільства (ОГС), які знаються на питаннях гендеру, вразливих груп населення та надання послуг. Інтерв'ю були проведені у січні-лютому 2023 року.
Метою цього завдання є розробка конкретних практичних рекомендацій щодо інклюзивного надання послуг під час війни в Україні.