Громади мають вкладати кошти у свій економічний розвиток, залучати малий та середній бізнес і стимулювати його створювати робочі місця, аби за рахунок податків обслуговувати потреби населення.
Про це на п'ятому засіданні Робочої групи Комітету регіонів ЄС-Україна з питань децентралізації сказав керівник групи радників з підтримки впровадження державної регіональної політики Програми «U-LEAD з Європою» Юрій Третяк.
"Сьогодні, коли об'єднання громад відбувається дуже активно, коли громади отримують нові повноваження, нові ресурси, ключовим викликом є питання ефективного використання цих ресурсів не лише на надання певних послуг громадянам, що теж дуже важливо, але в першу чергу - можливості використати ці ресурси, щоб притягнути нові. Тобто, яким чином можна сприяти економічному розвитку громади, як залучати нових інвесторів - як внутрішніх, так і зовнішніх - для того, щоб були нові робочі місця, щоб зростали зарплати на місцях. І власне, з цих податків на цю нову економічну діяльність оплачувати послуги для населення", - сказав Третяк.
Він зауважив, що ті громади, які мають достатню кількість жителів, робочих місць, демонструють високі показники бюджетних надходжень. І кошти, сплачені як податки у місцевий бюджет, можуть використовувати для поліпшення інфраструктури. В тих же громадах, де існує проблема безробіття, ключовим завданням місцевої влади має стати створення робочих місць.
"Місцева влада має створити умови як для наявного бізнесу - максимально розкрити свій потенціал, так і максимально залучити новий бізнес - як український, так і іноземний. Для цього є багато інструментів: індустріальні парки, інфраструктурна підтримка підприємництва, бізнес-інкубатори, консультативні центри", - сказав Третяк.
Головний менеджер з консультацій для малого бізнесу ЄБРР Катерина Рігг розповіла, що за програмою, яка впроваджується в Україні за підтримки ЄБРР, вже створено 15 центрів надання такої консультативної допомоги.
"В 15 регіонах існують центри інформаційної підтримки бізнесу. Ми вже залучили в цих регіонах наступні організації: торгово-промислові палати, інформаційні підприємства, декілька громадських об'єднань. З ними ми співпрацюємо в рамках цього проекту. Завдання інформаційної підтримки - надавати якісну інформацію про проекти, програми, інструменти, якими український бізнес може скористатися вже сьогодні для розвитку: тренінги, семінари, конференції по тематиках тих галузей, які є домінантними в тому чи іншому регіоні", - розповіла вона.
Зі свого боку Третяк зазначив, що українське законодавство дозволяє розробляти комплексну стратегію розвитку громади, яка включає економічний компонент. Це передбачає перш за все аудит наявних ресурсів громади: людських, природних, земельних, промислових, рекреаційних тощо. Це дає змогу побачити перспективи ОТГ та прорахувати, в які сфери можливо залучити інвестиції, яку підтримку надати місцевому бізнесу, прорахувати можливості для власних проектів.
Він нагадав, що за сприяння Програми "U-LEAD з Європою" створено 24 Центри розвитку місцевого самоврядування, які надають консультативну підтримку об'єднаним територіальним громадам з питань розроблення стратегії розвитку. Міністерство регіонального розвитку також розробило необхідні методичні рекомендації, на основі яких органи місцевого самоврядування можуть розпочати стратегічне планування розвитку ОТГ.
13 грудня 2025
Межа у 300 операцій: як формальний критерій може знищити хірургію в малих громадах
Межа у 300 операцій: як формальний критерій...
Поки країна зосереджена на викликах війни — у сфері охорони здоров’я ухвалюються рішення, наслідки яких можуть стати...
13 грудня 2025
Уряд затвердив оновлені підходи до реалізації...
Кабінет Міністрів України ухвалив документ «Особливості реалізації Концепції реформування місцевого самоврядування та...
12 грудня 2025
Французький досвід для українських громад:...
Члени Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального...
12 грудня 2025
Коли знання запускають участь: як Здолбунівська...
Авторки: Тетяна Лукеря, Олександра Койдель – Центр демократичної стійкості (Київська школа економіки) Частина...