Рада Європи в цілому підтримує проект закону «Про засади адміністративно-територіального устрою України» (№ 8051), який є одним із ключових з пакету законопроектів щодо реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади. Про це йдеться у висновку Ради Європи щодо названого проекту закону, ключові тези якого сьогодні озвучили на засіданні тематичного круглого столу Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування в м. Болград (Одеська область)
«В цілому, Рада Європи підтримує цей законопроект. Вона високо оцінює той факт, що у ньому визначаються принципи адміністративно-територіального устрою України (включно з найважливішим принципом повсюдності, який має бути нормою, і дерогація якого допускається лише в межах конкретного та обґрунтованого законодавства) та основні механізми його зміни. Найкращим рішенням було б ухвалення цього закону після внесення змін до Конституції щодо децентралізації; але оскільки їхнє затвердження в найближчому майбутньому не передбачається, слід сподіватися, що цей закон все ж таки буде ухвалений і він почне діяти в рамках чинної Конституції», - йдеться у висновку Ради Європи.
За словами першого заступника Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ В’ячеслава Негоди, новий порядок вирішення питань адміністративно-територіального устрою, який визначається законопроектом, є всього лише порядком, тобто він визначає чіткі процедури, як і хто може це вирішувати, і аж ніяк не змінює існуючу систему адмінтерустрою.
«Всі мають розуміти, що існуючий адміністративно-територіальний устрій України не є предметом правового регулювання цього законопроекту. Він регламентує чіткі правила вирішення питань адмінтерустрою. Четвертий рік в Україні впроваджується реформа місцевого самоврядування та територіальної організації влади. І визначення чітких процедур для вирішення питань адмінтерустрою є одним із її завдань», - наголосив В’ячеслав Негода.
За його словами, прийняття законопроекту дасть можливість запровадити Державний реєстр адміністративно-територіальних одиниць та населених пунктів. Закон «Про географічні назви», який визначає правові основи регулювання відносин та діяльності, пов’язаних із встановленням назв географічних об’єктів, а також унормуванням, обліком, реєстрацією, використанням та збереженням географічних назв. І цим же законом визначено, що порядок найменування та перейменування географічних об'єктів, що складають систему адміністративно-територіального устрою України, визначається окремим законом. Отже таким законом має стати Закон України «Про засади адміністративно-територіального устрою України.
В ході круглого столу учасники констатували, що в Україні відсутнє законодавство, яке б унормовувало порядок утворення, реєстрації адміністративно-територіальних одиниць і населених пунктів. Це спричиняє проблеми, пов’язані з упорядкуванням назв адміністративно-територіальних одиниць та населених пунктів, їх обліком та своєчасним внесенням змін до первинного реєстру.
Раніше «Децентралізація» публікувала дані перевірки Комітету Верховної Ради з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування, за якими у 12110 офіційних бланках місцевих рад встановлено 324 факти помилкових назв сільських, селищних та міських рад, 902 випадки помилок у назвах населених пунктів. Виявлено 566 населених пунктів, визначення категорій яких здійснено з порушенням законодавства, 42 населених пункти взагалі відсутні в офіційному обліку, 54 населених пункти, які офіційно обліковуються, на місцевому рівні не значаться, 81 місцева рада перенесла свій адміністративний центр.
Перевіркою Комітету також встановлено, що місцеві ради, у назвах яких допущено помилки, мають свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи з назвою, яка офіційно не обліковується, отримали дозволи від дозвільної системи МВС на виготовлення печаток і в результаті використовують офіційні бланки та печатки з помилками у назвах. Зазначені помилки також і в документах громадян – паспортах, свідоцтвах про народження, документах про право власності на землю, нерухомість, спадщину, купівлю-продаж, дарування та інших, що породжуються відсутністю їх первинного реєстру.
Учасники круглого столу наголосили на необхідності виправити якнайшвидше ситуацію, що склалася і законопроект «Про засади адміністративно-територіального устрою України» стане для цього ефективним інструментом.
Теги:
В'ячеслав Негода Рада Європи АТУ Засади АТУ
Область:
Одеська областьДжерело:
Прес-центр ініціативи «Децентралізація»
24 грудня 2024
Світло Різдва та місія безбар’єрності: історія Івана Космини
Світло Різдва та місія безбар’єрності: історія...
Чи не єдиний в Україні штатний радник міського голови з питань безбар’єрності Іван Космина працює у місті Чортків...
24 грудня 2024
Громада на всі 100: як Шевченківська громада...
10 листопада завершилося голосування та вибір 40 фіналістів серед територіальних громад, які подалися на конкурс...
24 грудня 2024
Складання річної фінансової звітності за 2024...
На початку 2025 року розпорядники коштів місцевих бюджетів традиційно складатимуть річну фінансову звітність за 2024...
24 грудня 2024
Мінрозвитку ініціювало серію дискусій щодо стратегічного розвитку громад та регіонів
Мінрозвитку ініціювало серію дискусій щодо...
Міністерство розвитку громад та територій України об’єднало понад 500 представників влади, експертів та громадськості...