Невдовзі в об'єднаних громадах Вінницької області з'являться "культурні" топ-менеджери. Про це розказує радник міністра культури України з питань децентралізації Ірини Френкель, чим займатимуться ці топ-менеджери, і чим вони відрізняються від звичайних організаторів, до яких усі звикли.
– Коли постало питання про кадрове забезпечення культурної галузі базового рівня — села, селища, ОТГ (об'єднаної територіальної громади) — зрозуміли, що не вистачає фахівця, який би володів саме сучасними знаннями. Тобто, був би не просто організатором свят, а був обізнаний з менеджментом, маркетингом та просуванням продукту на міжнародному рівні. Тоді ми звернулись до європейських партнерів, і восени можемо запустити проект для перших 366 об'єднаних громад.
– Проект передбачає вихід культурної галузі на новий рівень?
– Якщо глобально — так. Але почнемо з навчання. Адже не вистачає якраз знань у сфері культурної економіки.
– Як проходитиме навчання?
– Це буде півторарічний курс, який буде складатись з 5 звичайних модулів. Збиратися мають раз на два місяці. По закінченню курсу отримуватимуть сертифікат.
– Хто може претендувати на посаду "культурного" топ-менеджера?
– Ми робимо аналіз теперішніх кадрів, дивимось, чи є потенційні претенденти серед них. Головна умова — проживання за місцем роботи.
– Можна майбутнього топ-менеджера назвати "сучасним організатором"?
– Ні, саме топ-менеджер. Тому що він не має бути актором, музикантом чи читати вірші. Мабуть, взагалі, ця людина має бути з галузі менеджменту, маркетингу і добре знатися на цьому.
– Фінансуватись ця посада буде з бюджету ОТГ?
– Навчання відбуватиметься за підтримки Євросоюзу. А опісля топ-менеджери входитимуть у штат ОТГ, і зрозуміло, що отримуватимуть зарплатню з бюджету об'єднаної громади. Плануємо, що культурний департамент називатиметься департаментом культурної політики та ресурсів. В подальшому навіть розглядаємо можливість перейменування Міністерства культури. Вже є рекомендації з боку ЄС. До речі, з 2018 року міністерства культури країн ЄС називатимуться міністерствами культурної політики та ресурсів. Це загально світова тенденція.
– Але ж кількість ОТГ постійно збільшується. Як будете вирішувати питання з навчанням у нових ОТГ?
– Поки що беремо за основу існуючі ОТГ. А коли вже запустимо, можемо розглядати інші варіанти. Проект розрахований на 5 років. І протягом цього часу було б доцільно переглянути програму навчання у вузах. Адже у нас не готують проектного менеджера, культурного менеджера.
– Отже, культура тоді зможе вийти на інший рівень? Не буде дотаційною, немічною, тією, що вічно просить гроші?
– Так, зараз культура має імідж утриманки. Втім, вона є економічним ресурсом, економічним важелем. Звісно, культура сама не виробляє, але створює умови для розвитку бізнесу. Це готельний бізнес, ресторанний, транспортні послуги. Наприклад, у місті відбувається фестиваль, і на нього приїздить багато гостей. Вони десь мешкають, десь харчуються, купують квитки на трамвай, тролейбус, тощо.
Поділитися новиною:
27 вересня 2024
Особливості складання бюджетними установами...
Під час вебінару експертка Програми USAID DOBRE з питань місцевих фінансів Наталія Сушко надала учасникам –...
27 вересня 2024
Ukrainian Resilience Week: Як українські міста стають сильнішими — долучайтесь до головних подій
Ukrainian Resilience Week: Як українські міста...
Відбудова та стійкість українських міст — це не тільки про відновлення інфраструктури, а й про створення безпечного,...
27 вересня 2024
Чи готові ми до реформи профільної середньої освіти – результати дослідження
Чи готові ми до реформи профільної середньої...
Чи готові громади до впровадження реформи профільної середньої освіти? Що думають про неї голови громад, керівники...
27 вересня 2024
Особливості планування та проведення видатків...
Під час вебінару експертка Програми USAID DOBRE з питань місцевих фінансів Мирослава Ясинська надала актуальну...