Як проходить реформа на Прикарпатті, «Версії» поцікавилися в директора Офісу реформ Івано-Франківської ОДА Руслана Панасюка.
Як іде процес децентралізації в Івано-Франківській області?
Загальною картиною ми можемо бути задоволені. На відміну від наших сусідів, нам минулого року вдалося створити базовий фундаментальний момент – знайти компроміс між тим, як бачили своє об’єднання населені пункти і тим, як таке об’єднання було прописано в законодавстві. Як результат, нам, хоча й з четвертої спроби, вдалося затвердити Перспективний план формування громад. Це – орієнтири, це – бачення держави, це, в якійсь мірі, й створення достойних стартових позицій для громад, які будуть утворюватися. Щоб за 10-15 років ці громади були самостійними, спроможними, самодостатніми та мали всі умови для подальшого розвитку.
Наскільки мені відомо в сусідній, Тернопільській області, процес утворення територіальних громад значно випереджає подібний процес в Івано-Франківській області. Там, якщо я не помиляюся, утворено вже 26 ОТГ, а в нас лише три. Це відставання чи різні підходи до реформи?
Все виходить з того, яке завдання собі ставить та чи інша область. Найперше, що зробили ми – схвалили Перспективний план. Далі, ми обрали створення трьох пілотних проектів – це три наші територіальні громади. Велика громада – Печеніжинська, середня – Верхнянська і невеличка – Старобогородчанська. І що ми маємо зараз, навіть якщо Перспективний план буде переглядатися? А маємо ми зразки ОТГ. Якщо ви громада велика – 15-20 тисяч, то ви можете вчитися, як це пройшло в Печеніжині, якщо у вас громада до 10 тисяч, то ви орієнтуєтесь на роботу Верхнянської ОТГ і т.д.
Якщо ж взяти приклад наших сусідів – Тернополя чи Львова, то в них процес утворення територіальних громад проходив дуже важко в питанні залучення до цього процесу обласних рад. Тому вони пішли іншим, ніж ми, шляхом – вони не знайшли необхідного компромісу. Тому їхні громади затверджували в Києві, в міністерстві регіонального розвитку, в обхід обласних рад. В результаті у них утворилася досить таки строката картина по певних районах. Є райони (Шумський район, Тернопільської області, наприклад), де утворилася громада, яка начебто охопила весь район, а посереині утворилася біла пляма. І таких білих плям в Тернопільській області є п’ять чи шість. Тобто, вони насильно переломили ситуацію, не врахувавши точки зору обласної ради і тепер виходить так, що значну частину перспективного плану їм доведеться переглядати.
Ми ж, наразі, робимо поки що невеличкі (штрихові) доповнення в частині тих десяти територіальних громад в нашій області, які Кабінет міністрів визнав неспроможними, створюючи більш потужні громади, або розглядаючи можливість перетікання того чи іншого села з однієї громади в іншу на основі рішення сходу селян і рішень сесій сільських рад.
Втім, наш Перспективний план є сталим, ми його не перглядаємо докорінно, як це робиться в Львівській області. Бо в минулому році там утворили 16 громад, а практика показала, що ті громади дрібні, громади слабкі, громади неспроможні кадрово і фізично потягнути організацію делегованих повноважень, щоб отримати державну підтримку. Повну версію читати ТУТ
Поділитися новиною:
19 листопада 2024
Державний бюджет на 2025 рік ухвалений: які ресурси матиме місцеве самоврядування
Державний бюджет на 2025 рік ухвалений: які...
19 листопада Верховна Рада України ухвалила в цілому Закон України «Про Державний бюджет України на 2025 рік»....
19 листопада 2024
В’ячеслав Негода про соцдослідження...
«77% українців підтримують реформу місцевого самоврядування навіть у складні часи. Це не лише підтверджує...
19 листопада 2024
Підтримка населенням децентралізації...
Реформа місцевого самоврядування та територіальної організації влади (децентралізація) має стабільно високий рівень...
19 листопада 2024
Як Агенція регіонального розвитку Сумщини...
Агенції регіонального розвитку, створені як майданчики синергії між громадами, органами влади та міжнародними...