
17 квітня у місті Рівне, в межах ініціативи «Діалог асоціацій як основа багаторівневого врядування», шведсько-українська програма Polaris провела другий круглий стіл за участі представників правлінь чотирьох всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування – Асоціації міст України, Всеукраїнської асоціації громад, Всеукраїнської асоціації об’єднаних територіальних громад та Української асоціації районних і обласних рад.
У центрі обговорення – реформа старшої школи: її виклики, ризики, необхідність широких консультацій і роль громад у формуванні справедливої та доступної освітньої мережі. Однак захід був не лише про освіту – він також про вміння домовлятися, чути іншу сторону, шукати спільні позиції, навіть попри різні точки зору.
Дві сесії, десятки запитань і активні дискусії вкотре підтвердили актуальність порушеної теми для громад. Учасники обговорювали законодавчі ініціативи та процес створення мережі академічних ліцеїв, шукали способи запобігти освітній маргіналізації віддалених територій, аналізували наслідки несвоєчасних або непродуманих рішень. Особливу увагу приділили важливості узгодженої позиції місцевого самоврядування у загальнонаціональному діалозі щодо реформи освіти.
Діалог модерував Ігор Добко, експерт Програми Polaris. Аналітичний контекст забезпечив Олег Фасоля, керівник команди Polaris «Освіта на місцевому та регіональному рівнях».
Програма Polaris підтримує сталий багаторівневий діалог задля того, щоб реформи враховували потреби як національного, так і місцевого рівнів. Громади мають не лише право голосу, а й мають бути реальними учасниками трансформацій. Саме через відкритість, повагу до думок і готовність до співпраці народжуються рішення, які працюють.
Більше про реформу старшої школи - у секторальній рубриці порталу «Децентралізація».



