
Мереф’янська громада стала однією з перших в Україні, де у Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП) запровадили податкові послуги.
Досвід громади представили на заході, організованому Всеукраїнською Асоціацією ОТГ та шведсько-українською Програмою Polaris «Підтримка багаторівневого врядування в Україні». Учасниками заходу стали представники майже 400 органів місцевого самоврядування громад.
За ініціативи голови Мереф’янської громади Веніаміна Сітова у співпраці з Головним управлінням ДПС у Харківській області вдалося інтегрувати 26 податкових послуг, зокрема отримання реєстраційного номера платника податків, довідок із держреєстрів тощо. Завдяки цьому за шість місяців 2024 року мешканці отримали понад 3000 податкових адміністративних послуг без необхідності звертатися до віддалених органів ДПС.
Як громаді вдалося це реалізувати?
Ініціатива громади – Мереф’янська громада звернулася до ДПС із пропозицією щодо надання податкових послуг через ЦНАП, обґрунтувавши цю необхідність.
Аналіз потреб мешканців та підприємців, який показав, що найбільший попит мають саме податкові послуги.
Юридичне та технічне узгодження – громада разом із ДПС визначила перелік доступних сервісів, розробила необхідні процедури
Фінансова та технічна підтримка – громада забезпечила необхідне приміщення, обладнання та програмне забезпечення
Запуск та інформаційна кампанія – після запуску громада провела широку роз’яснювальну кампанію, щоб мешканці дізналися про нові можливості отримання послуг.
Результат:
- Спрощення взаємодії громадян і бізнесу з податковою службою;
- Зменшення адміністративного навантаження;
- Покращення доступності послуг для мешканців.
Олег Німий, заступник начальника Головного управління ДПС у Харківський області, зазначив, що інтеграція податкових послуг у ЦНАП є важливим кроком до покращення сервісу для громадян та бізнесу.
«Харківщина стала першим регіоном України, де податкові послуги можна отримати у Центрах надання адміністративних послуг. Основним принципом роботи ми вбачаємо тісну взаємодію з територіальними громадами, зважаючи, що громадяни мають отримати якісні адміністративні послуги у зручних для себе місцях. Не зважаючи на оптимізацію податкової, на Харківщині вдалося зберегти більше точок доступу громадян до адміністративних послуг. Сьогодні ми вже маємо такі точки доступу у м. Харкові та у Мереф’янській громаді та працюємо над їх збільшенням», - сказав Олег Німий.
Організатори заходу закликали громади впроваджувати подібні ініціативи, а податкову службу – підтримувати їх на рівні регіонів.
Досвід Мереф’янської громади показує: коли місцева влада проявляє ініціативу, співпрацює з державними органами та грамотно підходить до реалізації, можна суттєво покращити якість послуг для мешканців.
Переглянути запис презентації практики можна ТУТ



