
18 лютого в місті Рівне відбулася апробація нової інтерактивної гри «Професійна майстерність директорів і директорок ліцеїв», розробленої експертами шведсько-української програми Polaris «Підтримка багаторівневого врядування в Україні». Гра спрямована на підвищення компетенцій керівників закладів освіти в контексті реформування старшої школи України.
Захід розпочався з вітального слова Петра Коржевського, директора Департаменту освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації, який наголосив на важливості підготовки до змін, передбачених освітнім законодавством до 2027 року.
«Завдяки експертам програми Polaris ми детально ознайомилися з сучасними підходами до профільного навчання та отримали цінні рекомендації щодо стратегічного управління закладом. Вже з наступного тижня плануємо розпочати роботу над розвитком бренду нашого ліцею та створенням презентаційних матеріалів для залучення нових учнів і їхніх батьків. У сучасних умовах конкуренції між ліцеями це є надзвичайно важливим кроком, що дозволить адаптувати освітній процес до актуальних потреб суспільства», — зазначила Наталія Параниця, директорка Сарненського ліцею №5.
Гра складалася з декількох етапів:
- Знайомство та командоутворення: Учасники представили себе через символічні малюнки, відповідаючи на запитання про особисті та професійні досягнення, плани на майбутнє та використання уявного мільйона. Це сприяло встановленню довіри та розуміння між учасниками.
- Діагностика: Команди аналізували запити учнів та можливості вчителів, працюючи з профайлами уявних героїв та даними про педагогічний склад умовного закладу освіти. Метою було визначити оптимальні освітні траєкторії для учнів та оцінити спроможність вчителів задовольнити ці потреби.
- Аналіз: Співставлення результатів діагностики дозволило учасникам визначити, чи відповідають можливості педагогічного колективу запитам учнів, та чи є потреба в залученні додаткових фахівців.
- Делегування та командна робота: Учасники розробляли та інсценізували сценарії на тему вибору профілю навчання, розподіляючи ролі між учнями, батьками, педагогами та адміністрацією. Це допомогло відпрацювати навички комунікації та співпраці.
- Розвиток лідерських навичок: Через серію практичних завдань учасники мали змогу проявити та оцінити різні стилі управління, визначити їх ефективність у різних ситуаціях та обговорити, як ці стилі впливають на роботу ліцею.
- Оцінка якості діяльності ліцеїв: Використовуючи метод «Метаплан», команди розробили показники оцінки якості роботи ліцеїв, аналізуючи реальний стан справ, бажаний результат, причини розбіжностей та пропозиції щодо покращення.
- Оцінка дій: Аналіз кейсів, що описують роботу умовних ліцеїв, дозволив учасникам застосувати розроблені показники оцінки якості та надати рекомендації щодо покращення діяльності закладів.
- Рефлексія: На завершення гри учасники поділилися своїми емоціями, новими знаннями та навичками, а також обговорили можливості практичного застосування отриманого досвіду.
Артем Горобець, експерт програми Polaris, зазначив:
«У процесі підвищення якості надання освітніх послуг академічними ліцеями вагому роль відіграє майстерність керівників і керівниць закладів. Саме на “прокачуванні” ключових менеджерських навичок і вмінь була сфокусована гра, яка дала змогу учасникам проаналізувати власні управлінські підходи та побачити можливості для удосконалення. Застосування ігрових вправ ефективно розширює горизонти неперервного навчання директорів і директорок закладів загальної середньої освіти».
У грі взяли участь 20 директорів і директорок, об’єднаних у 5 команд по 4 особи.
Директор Рівненського ліцею №13, Михайло Бєлік, зазначив:
«Участь у цій грі дозволила нам глибше зрозуміти майбутні зміни в освітньому процесі та підготуватися до них. Ми отримали практичні навички, які допоможуть ефективно впровадити нові стандарти навчання та забезпечити якісну освіту для наших учнів».
Захід продемонстрував важливість комплексного підходу до підготовки керівників ліцеїв у період реформування старшої школи. Учасники відзначили цінність практичних завдань та обміну досвідом, що сприятиме підвищенню якості освітніх послуг у майбутніх профільних ліцеях.



