
В регіонах тривають зустрічі з представниками громад, де презентують Каталог виробників української техніки для громад, до якого увійшли 255 одиниць колісної техніки, що виробляється на 32 підприємствах з 14 областей України.
Вже були проведені зустрічі для громад Хмельницької, Чернівецької, Тернопільської та Волинської областей.
Головна мета таких регіональних заходів - залучити громади до процесу кардинальної зміни державної економічної політики. Тепер вона зосереджена на трьох пріоритетах:
- Підтримка українського виробництва.
- Стимулювання інвестицій у промисловість.
- Зростання несировинного експорту.
Про це повідомив народний депутат Дмитро Кисилевський.
Результатом наповнення цих пріоритетів реальним змістом має стати подолання бідності.
«Яким має бути вклад громад у реалізацію цієї політики? Насамперед, мільярди гривень публічних закупівель міських та сільських рад, комунальних підприємств та установ, мають бути спрямовані на продукцію українського виробництва. Це дозволить у складних умовах війни до 40% витрачених коштів повертати у бюджети всіх рівнів та спрямувати на допомогу ЗСУ. Або ж можна придбати китайський автобус і фінансово підтримати армію КНР. Ще один важливий аргумент: кожний придбаний автобус українського виробництва дає роботу підприємствам-підрядникам, розташованим у понад 200 громадах по всій країні. Альтернатива: придбати турецьку техніку, позбавити роботи українців, потурбуватись про зайнятість громадян сусідньої Туреччини», - прокоментував народний депутат.
За його словами, саме на цих аргументах побудована політика локалізації при публічних закупівлях, яка є складовою державної політики «Зроблено в Україні».
«Чи змусила війна розвернутись всі українські громади до наших виробників? Ні, навіть такий важкий урок змусив задуматись про економічний патріотизм далеко не усіх. Досі чимало представників громад просто не в курсі, що в Україні попри війну виробляється практично весь асортимент комунальної та спеціальної техніки: від екскаваторів і сміттєвозів до автобусів, пожежно-рятувальної техніки та машин швидкої медичної допомоги. Більшість з них представлена у каталозі «Українська техніка для громад», - зазначив Дмитро Кисилевський.
Він відзначив, що на користь українських виробників техніки для громад говорять і суто бізнесові чинники. Близькість сервісних служб і складів запчастин - дуже важлива в умовах війни і непередбачуваності на кордонах. Готовність врахувати індивідуальні потреби замовника в українських виробників на порядок вища, ніж в іноземних виробників. Зрештою, життєвий цикл української техніки значно довший та дешевший, ніж турецької чи китайської.
«Важливо, що завдяки Всеукраїнському роуд-шоу «Українська техніка для громад» не тільки громади дізнаються про українських виробників, а й виробники - про потреби громад», - говорить народний депутат.
Під час заходів громади повідомляли про потреби у колісній техніці.
Так, потреба громад Волинської області в оновленні колісної техніки становить 225 одиниць. Зокрема, пожежні автомобілі - 3 одиниці, техніка для закладів здоровʼя - 16 одиниць, шкільні автобуси - 41 одиниця, громадський транспорт - 37 одиниць, комунальна техніка - 112 одиниць, дорожня техніка - 13 одиниць, автомобілі для надання соціальних послуг - 3 одиниці.
Потреба Тернопільської області становить 365 одиниць колісної техніки. Зокрема шкільні автобуси - 64 одиниці, громадський транспорт - 63 одиниці, транспорт для закладів здоровʼя - 53 одиниці, автомобілі для надання соціальних послуг - 52 одиниці.
Хмельницька область потребує 589 одиниць колісної техніки. Зокрема 104 шкільних автобуса, 119 машин швидкої допомоги, 139 одиниць громадського транспорту, 124 одиниці дорожньої техніки, 48 - комунальної, а також 55 автомобілів соціального таксі.
Потреби Чернівецької області - 501 одиниця колісної техніки. Зокрема, 105 машин громадського транспорту, 140 - комунальної техніки, 94 - спецтехніки та 162 одиниці навісного обладнання.
«Всі ці цифри - дуже цінна інформація для українських виробників, представники яких взяли участь у зустрічах з громадами. Чимало з них зразу після завершення заходу підходили до міських та сільських голів, щоб обговорити деталі можливої співпраці. Такі контакти - ще одне важливе завдання цих заходів. Коли представник громади цікавить можливостями виробництва тієї чи іншої техніки - це нормальна міжнародна практика. Тому для комунікації треба більше рішучості і з боку місцевої влади, і з боку представників українських заводів», - говорить Дмитро Кисилевський.
На його думку, настав час позбавлятися комплексів у ставленні до українського виробництва. Якщо не війна, то які ще «вчителі» мають зʼявитись для засвоєння простої істини: «Зроблено в Україні» - це круто.



