Перезавантаження ветеранської політики: досвід Чорноморська

Повертаючись із поля бою в рідну громаду, ветерани стикаються з різними викликами: реабілітація, працевлаштування, потреба в юридичній і психологічній підтримці. Щоб полегшити адаптацію захисників до цивільного життя, Чорноморська громада розробила комплексну систему підтримки: створила «Мапу послуг ветерана» й відділ ветеранської політики, а тепер працює над облаштуванням ветеранського хабу.


Марк Кондратюк був бойовим медиком і рятував людей на найгарячіших напрямках фронту. Отримавши тяжке поранення, він повернувся до Чорноморська. Нині Марк є учасником робочої групи у справах ветеранів, а також долучився до створення «Мапи послуг ветерана» — це розділ на сайті Чорноморської громади, який містить інформацію, корисну військовослужбовцям. Ресурс дозволяє ветеранам швидко знайти необхідні послуги й контакти, а також дізнаватися актуальні новини.

 

 

«Я став одним з перших у громаді, хто дізнався про «Мапу послуг ветерана», протестував її, подивився, як вона працює. З власного досвіду знаю, що насамперед потрібно ветерану після повернення з фронту: реабілітація, медична допомога та юридичний захист. І на сайті зібрана ця інформація», — розповідає Марк.

Окрім цього, ветерани на сайті дізнаються про пільги та соціальні гарантії, навчання й пошук роботи, культурні та спортивні можливості для себе і своїх дітей.

Чорноморська громада розпочала розробляти «Мапу послуг ветерана» в рамках проєкту «Співдія у відновленні громад», реалізованого ГО «Інститут миру і порозуміння» за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА». З допомогою координаторки проєкту Чорноморська громада створила діалогову робочу групу, до якої долучилися ветерани та представники громадськості. Вони ділилися своїми потребами та ідеями, як можна полегшити пошук необхідних послуг і контактів.

«Раніше ми розміщували інформацію для ветеранів у рубриці загальних новин на офіційному сайті громади. Однак новин багато, і військовослужбовці слушно зауважили, що їм незручно шукати потрібну інформацію, тож ми створили окрему «Мапу послуг ветеранів», — зазначає Юлія Пакунова, радниця Чорноморського міського голови.

 

 

У майбутньому «Мапа послуг ветерана» буде доповнюватися новою корисною інформацією відповідно до потреб військовослужбовців. Зокрема, Марк Кондратюк, ветеран із першою групою інвалідності, пропонує додати мапу безбар’єрності, яка допоможе знайти місця, доступні для людей, що пересуваються на колісних кріслах.

Також у квітні 2024 року в Чорноморському ЦНАПі відкрилося «Єдине вікно» для обслуговування ветеранів, де за вісім місяців ветерани отримали понад 260 консультацій, а в жовтні з’явився відділ з питань ветеранської політики. Нині в громаді впроваджується нова послуга «Супровід ветерана», яка передбачає надання військовослужбовцям первинних юридичних консультацій та індивідуальної підтримки для успішної інтеграції в цивільне життя після повернення з фронту. Дві людини в Чорноморську вже пройшли співбесіду на позицію фахівця із супроводу ветеранів і готуються до початку роботи.

«Військовослужбовці часто стикаються з несправедливістю, тому для ветеранів юридична підтримка дуже важлива», — говорить Марк Кондратюк.

Під час робочих зустрічей ветерани сказали, що потребують місця для зустрічей своєї спільноти. І громада вже знайшла відповідне приміщення. Однак його потрібно відремонтувати і зробити доступним для всіх: з підйомником, розширеними дверними проходами, інклюзивними вбиральнями. Тож наступна ціль громади — облаштувати ветеранський хаб.

«Це простір, де ветерани отримуватимуть адміністративні послуги, юридичні консультації, психологічну підтримку, зможуть поспілкуватися та просто відпочити. Також ми будемо проводити тренінги щодо грантових можливостей, відкриття власної справи та працевлаштування», — ділиться планами Юлія Пакунова.

11.12.2024 - 12:43 | Переглядів: 149
Перезавантаження ветеранської політики: досвід Чорноморська

Теги:

соціальні послуги

Область:

Одеська область

Громади:

Чорноморська територіальна громада

Джерело:

Проєкт USAID «ГОВЕРЛА»

Читайте також:

11 грудня 2024

Синергетичний підхід: як працює підтримка ветеранів у Калуській громаді

Синергетичний підхід: як працює підтримка...

Як працює механізм підтримки ветеранів війни та членів їхніх сімей на рівні громади, що можна вважати успішними...

11 грудня 2024

17 грудня - тренінг «Відновлення втраченої інформації та документів про майно територіальної громади»

17 грудня - тренінг «Відновлення втраченої...

17 грудня 2024 року (вівторок), о 10:30 розпочнеться тренінг на тему: «Відновлення втраченої інформації та документів...

10 грудня 2024

Ветеранський кемпінг та безпека пішоходів: учасники конкурсу Громада на всі 100

Ветеранський кемпінг та безпека пішоходів:...

10 листопада завершилося голосування та вибір 40 фіналістів серед територіальних громад, які подалися на конкурс...

10 грудня 2024

11 грудня - презентація концепції та аналітичної записки «Державна служба в Україні та напрями її реформування й розвитку»

11 грудня - презентація концепції та...

Центр політико-правових реформ запрошує вас взяти участь у презентації Концепції та Аналітичної записки «Державна...