Освітні реколекції в Городку: через ефективну мережу до якісної освіти
Освітні реколекції в Городку: через ефективну мережу до якісної освіти

Представники громад з 12 областей та експерти освітнього напряму Програми Polaris «Підтримка багаторівневого врядування в Україні» зустрілись 30 – 31 жовтня в місті Городок Хмельницької області для обміну досвідом у сфері освітнього менеджменту. Ця зустріч стала установчою для 21 громади-партнерки Програми за напрямом Освіта, які розпочинають роботу над плануванням та розвитком ефективної шкільної мережі у своїх муніципалітетах.


До обговорення актуальних та важливих тем долучилася перший заступник начальника ОВА Оксана Вжешневська та міська голова Городоцької громади Неоніла Андрійчук. Учасників також привітала Сусанна Делланс, уповноважена SALAR International в Україні, керівниця напряму підтримки місцевого самоврядування Програми Polaris, яка відзначила важливість ініціативи для розвитку якісної освіти на місцях.


 

В основі роботи освітнього менеджменту – пошук балансу між обмеженими ресурсами та потребою якісної освіти для учнів, а також створення середовища для всебічного розвитку. Формування шкільної мережі – це не тільки закриття шкіл, а й пошук можливостей для відкриття або перезапуску закладів освіти нового типу. Важливо розуміти, що не існує єдиного рецепту реформування освітньої мережі у громадах. Кожна громада є унікальною, тому і її шкільна мережа також має враховувати ці особливості. Городоцька громада показала приклад того, як можна ефективно враховувати місцеві особливості при трансформації освітньої інфраструктури.

«Є побоювання, щоб освітні реформи, які зараз впроваджуються і є дуже правильними, не загубилися у словах і не повернули назад», – поділилася своїми роздумами міська голова Городка Неоніла Андрійчук.

 

 

Учасники зустрічі мали можливість відвідати заклади освіти Городоцької громади, які реалізують варіативну складову навчального процесу, надаючи учням можливість здобувати знання у таких напрямах, як мікробіологія, природознавство, історія, польська мова, військово-патріотичне виховання, економіка. Трансформація освітньої мережі, до якої долучилися діти, батьки, громадськість, місцеві депутати та освітні управлінці, дозволила забезпечити матеріальну базу, що створює можливості для професійної орієнтації учнів.

«Коли, як не зараз, ми маємо потребу в ефективних управлінцях. І цей потенціал мають наші діти, які охоче цікавляться наукою, а потім стануть справжніми професіоналами, що розбудовуватимуть нашу країну, задаватимуть темп її розвитку та матимуть правильні орієнтири. Але для того, ми повинні зі старту дати їм якісну освіту», – наголосила Оксана Вжешневська, перша заступниця начальника ОВА.

 

 

Також посадовиця відмітила, що наразі велика увага влади усіх рівнів спрямована на розвиток освітньої галузі на місцях, у кожній громаді, адже надзвичайно важливо надавати підтримку науковому середовищу у селах і селищах, а за необхідності повністю переформатовувати їх роботу.

Лідер освітньої команди Програми Олег Фасоля зазначив, що успіх освітніх змін залежить від інституційної спроможності освітнього менеджменту. Освітня команда Polaris поступово формує нову команду управлінців, готових працювати у нових умовах, з новими викликами. Він також додав:

«Успіх впровадження змін залежить від рівня залученості до цього процесу всіх учасників. Тому не бійтеся говорити правду учням, батькам, педагогам та владі».

 

 

Завдяки таким зустрічам громади отримують унікальну можливість обмінятися знаннями та досвідом, що сприяє успішному впровадженню освітніх реформ і формуванню майбутнього покоління освічених та активних громадян. Програма Polaris продовжує підтримувати громади на їхньому шляху до покращення якості освіти, розбудови інституційної спроможності та реалізації нових можливостей для учнів у кожному куточку України.

Переглядів: 40
Коментарі:
*Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Новини на тему: освіта
Читайте також: