19 липня 2024
Децентралізація
У Чернігові обговорили реформу профільної середньої освіти
У Чернігові обговорили реформу профільної середньої освіти

Міністерство освіти і науки України та Чернігівська ОВА спільно зі Швейцарсько-українським проєктом DECIDE провели захід, на якому обговорювалися цілі реформи та першочергові кроки впровадження.


Участь у заході взяли голови територіальних громад та керівники органів управління освітою. Очільники Міністерства освіти і науки України, Чернігівської ОВА. Експерти проєкту відповіли на найактуальніші питання щодо впровадження реформи.

Дмитро Завгородній, заступник міністра освіти і науки України, розповів про основні етапи та особливості впровадження реформи.

«Разом з областями та громадами розробляємо проєкт мережі закладів, що надаватимуть профільну середню освіту. Ми аналізуємо кожну громаду: кількість учнів, які підуть в академічні ліцеї та професійні коледжі у 2027 році та будуть там навчатися надалі; відстань між закладами освіти; географічні особливості та наявну інфраструктуру. Завдяки цьому плануванню нам стає зрозумілим, яким має бути законодавство та які винятки потрібно передбачити. Така послідовність етапів розроблення реформи вкрай важлива для ухвалення законів і нормативних актів, які будуть відповідати реаліям на місцях», — зазначив Дмитро Завгородній.

 

 

«Профільна школа потребує великих капіталовкладень. Це матеріально-технічна база для освітніх потреб, це й гуртожитки. Але ці вкладення швидко виправдають себе якістю освіти, що тепер перейде на новий рівень. Будьмо відвертими: пандемія, війна, блекаути дуже підкосили якісний показник освіти. На жаль, ці втрати незворотні. Треба мінімізувати їх в майбутньому. Тож працювати над впровадженням реформи маємо разом: місцевий, обласний, державний рівень. І я щиро вдячний, що на цьому шляху з нами є міжнародні партнери», — сказав В’ячеслав Чаус, начальник Чернігівської обласної військової адміністрації.

 

 

Результати міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022 показали: дистанційне навчання під час війни та карантинів призвело до серйозних освітніх втрат. Нерівність між сільськими та міськими школами вражає — практично 5 років в читанні, понад 4,5 року в математиці та майже 4 роки в природничо-наукових дисциплінах.

Щоб подолати цю кризу, потрібно забезпечити якісне навчання для всіх дітей та дати їм можливість обирати свої профілі згідно з інтересами та амбіціями. Учням потрібно забезпечити можливість доїжджати до великих багатопрофільних ліцеїв або мешкати поруч з монопрофільними закладами.

Валентина Полторак, менеджерка Проєкту DECIDE, зазначила, що громадські обговорення - це можливість почути «голос громад», щоб врахувати їхню позицію при розробці Стратегії та «дорожньої карти» реформи.

«Чернігівська область — партнерська для нашого проєкту. Уже протягом кількох років поспіль ми тісно співпрацюємо з громадами регіону. Сьогодні планується мережа закладів Чернігівської області, які будуть забезпечувати здобуття профільної середньої освіти. Громади як засновники, часто будуть ухвалювати непрості рішення, але безперечно вони мають бути на користь якісної освіти, щоб надати можливість для дітей втілити свої мрії в життя та реалізувати себе в нашій країні. Тому, окрім аналітичного забезпечення реформи, наше завдання як Проєкту забезпечити громадам ширші можливості для діалогу з урядом та законодавцями», — зазначила Валентина Полторак.

 

 

Юрій Музика, начальник Управління освіти і науки Чернігівської облдержадміністрації, розповів про мережу шкіл та ліцеїв області. Так, станом на 2023 рік у регіоні є 393 школи, з них 36% — малокомплектні. Зокрема, у 63 закладах менш як 45 учнів. Крім того, в області є 33 академічні ліцеї.

«Для того, щоб забезпечити в області ефективне впровадження реформи старшої профільної школи, необхідно в час, що залишився, спільно з органами місцевого самоврядування ще раз повернутись до наданих пропозицій, зважити всі складові: контингент, матеріально-технічну базу, можливості логістики, кадрові й фінансові можливості», — зазначив Юрій Музика.

 

 

Опитування, проведене на початку і наприкінці заходу, показало, що більшість громад зрозуміли виклики, пов’язані зі створенням академічного ліцею на своїй території, а отже, висловили більшу готовність організовувати ліцеї спільно з іншими громадами.

Це вже третє обговорення профільної середньої  освіти. Наступний захід відбудеться 7 червня в Івано-Франківську.

Більше про реформу профільної середнбої освіти і роль громад у цьому процесі - у спеціальній рубриці порталу "Децентралізація". 

Переглядів: 602
Коментарі:
*Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Новини на тему: старша школа
Читайте також: