Особливості впровадження профільної середньої освіти: відбувся онлайн-діалог з громадами

7 травня на базі платформи «Освіта» Всеукраїнської асоціації об’єднаних територіальних громад відбувся онлайн-діалог з управлінцями освітою громад. Це новий формат спілкування за підтримки Швейцарсько-українського проєкту DECIDE «Децентралізація для розвитку демократичної освіти» з керівниками органів управління освітою в громадах та керівниками закладів загальної середньої освіти.


До заходу долучилися понад 400 учасників. Керівники закладів освіти та структурних підрозділів ОМС із питань освіти зібрались, щоб отримати кваліфіковані відповіді на запитання щодо реформи профільної середньої освіти, до якої активно готуються на місцях. Адже планування мережі академічних ліцеїв потребує розуміння необхідності змін та узгодження з громадами.

Головна мета реформи профільної середньої освіти — індивідуалізувати освіту у старшій школі та наблизити її до потреб кожного учня / учениці. Школярі зможуть обирати профіль навчання, курси та предмети, а школи проводитимуть якісну профорієнтаційну роботу. Відбудеться відокремлення старшої школи від базової — створення академічних ліцеїв.

Громади спільно з обласними військовими адміністраціями вже почали проєктувати мережу академічних ліцеїв. Ці заклади мають бути великими, щоб обʼєднувати учнів у групи для вибору предметів / курсів та мати можливість створити відповідну матеріально-технічну базу. А мережа загалом має бути такою, щоб забезпечити широкий вибір профілів для учнів із сіл і маленьких міст. Це можуть бути або багатопрофільні ліцеї, або кілька ліцеїв із різними профілями на доступній відстані. Тож учням, поблизу домівок яких не буде ліцеїв, потрібно забезпечити можливість доїжджати на навчання і/або проживати в пансіонах при ліцеях.

Нині МОН розпочало роботу над пілотуванням профільної середньої освіти. Зокрема, 25 шкіл з усієї України першими розроблятимуть й апробуватимуть нові освітні моделі. З 2027 року в Україні вже повноцінно запрацює мережа академічних ліцеїв.

Заступник міністра освіти і науки України Андрій Сташків зазначив: 

«Проєктування мережі закладів освіти в кожній області України та окремій громаді передбачає тісну співпрацю МОН, обласних військових адміністрацій, органів місцевого самоврядування та асоціацій органів місцевого самоврядування. Реформу профільної середньої освіти плануємо знизу вверх: спочатку аналізуємо перспективну та спроможну мережу академічних ліцеїв, професійних коледжів і закладів ФПО в кожній області, після чого внесемо необхідні зміни в законодавство та підзаконні акти. Тільки так зможемо врахувати всі виклики й винятки, з якими можуть стикнутися громади під час реалізації реформи»

Тому для обговорення цілей реформи та специфіки її впровадження МОН ініцювало візити в регіони. З середини травня заплановано зустрічі з головами громад і керівниками органів управління освітою в регіонах, громадські обговорення та комунікації реформи на місцях.

Голова платформи «Освіта», член Правління Всеукраїнської асоціації об’єднаних територіальних громад, голова Дунаєвецької територіальної громади Веліна Заяць наголосила на важливості прямого онлайн-діалогу МОН, органів місцевого самоврядування й освітян та актуальності обговорення механізмів упровадження реформи профільної середньої освіти у громадах. 

Крім того, під час вебінару учасники мали змогу почути відповіді на інші запитання. Зокрема, щодо:

  • нового положення про атестацію та особливості підвищення кваліфікації вчителів;
  • правил організації дистанційного навчання у громадах із підвищеним рівнем небезпеки у зв’язку з воєнними діями;
  • вимоги щодо отримання субвенцій на:

- облаштування укриттів;
- реконструкцію та оновлення харчоблоків у закладах загальної середньої освіти;
- оновлення мультимедійного та комп’ютерного обладнання в НУШ.

Запис зустрічі можна переглянути за посиланням.

Більше про реформу профільної середньої освіти - на порталі "Децентралізація". 

09.05.2024 - 09:42 | Переглядів: 1178
Особливості впровадження профільної середньої освіти: відбувся онлайн-діалог з громадами

Теги:

старша школа освіта DECIDE: Старша школа

Джерело:

Читайте також:

26 грудня 2024

Детальний чи загальний регламент місцевої ради: пошук оптимальної моделі для ефективного самоврядування

Детальний чи загальний регламент місцевої ради:...

Уявіть собі громаду, де прийняття рішень ради затягується на місяці, а мешканці не розуміють, за якими правилами...

26 грудня 2024

Розширення ЦНАПу та придбання нового сміттєвоза: учасники конкурсу Громада на всі 100

Розширення ЦНАПу та придбання нового...

10 листопада завершилося голосування та вибір 40 фіналістів серед територіальних громад, які подалися на конкурс...

26 грудня 2024

Партнерство і співпраця влади і бізнесу на місцевому рівні – запорука успішного розвитку громад

Партнерство і співпраця влади і бізнесу на...

Деякі соціально-психологічні аспекти взаємодії місцевої влади та бізнесу   Територіальні громади в Україні...

26 грудня 2024

Антикорупційний потенціал ОМС: чому він важливий для відбудови і як його підсилити?

Антикорупційний потенціал ОМС: чому він...

Авторка: Олександра Койдель, зовнішня експертка Програми "U-LEAD з Європою" Довгострокове відновлення України...