17 червня 2024
Децентралізація
Результати 5-го щорічного моніторингу 25 ЦНАП: інституційна динаміка та виклики сталого розвитку
Результати 5-го щорічного моніторингу 25 ЦНАП: інституційна динаміка та виклики сталого розвитку

Під час конференції шведсько-українського проєкту PROSTO “Підтримка доступності послуг в Україні” були представлені результати 5-го щорічного моніторингу 25 ЦНАП, створених у 2017-2018 роках у територіальних громадах за підтримки Програми ЄС «U-LEAD з Європою».


Моніторинг демонструє стабільний позитивний розвиток Центрів надання адміністративних послуг перш за все як інституції (інтегруються нові послуги, розвивається мережа ЦНАП, проходять навчання для персоналу), а також швидку адаптацію Центрів до зовнішніх факторів (курс країни на діджиталізацію, пандемія COVID-19, повномасштабне вторгнення). При цьому, в середньому в ЦНАП інтегровано 9 груп послуг, з них лише 7 груп послуг надається стало.

«Разом із міжнародними партнерами, обласними адміністраціями, дотичними міністерствами ми докладаємо багато зусиль до створення передумов для якісного розвитку мережі точок доступу мешканців до державних послуг. Але найголовнішу та найскладнішу роботу робите ви - на місцях, у ваших громадах. Я дякую кожній та кожному зі спільноти ЦНАП за те, що ви продовжуєте важку та сумлінну працю на благо мешканців і України. Попереду багато викликів, та я впевнена, що з вашою підтримкою та енергією, разом ми зможемо все подолати», - наголосила Марина Бобраніцька, начальниця управління системного розвитку надання адмінпослуг Міністерства цифрової трансформації України.

 

 

Нові та триваючі виклики розвитку мережі ЦНАП обговорювалися під час панельної дискусії «Законодавче забезпечення стійкого розвитку системи адміністративних послуг2 на конференції PROSTO. Зокрема, учасники та спікери заходу звернули особливу увагу на такі аспекти:

1. Для забезпечення сталого функціонування ЦНАП необхідні зміни ставок адміністративного збору (Закон України "Про адміністративний збір"), адже є ЦНАП, для яких надходження до місцевого бюджету від адмінзбору не можуть перекрити заробітної плати і для одного адміністратора.

2. Політична воля СНАП до передачі повноважень дає швидкі результати з інтеграцією послуг, так практично в кожен ЦНАП вже інтегровано адміністративні послуги соціального характеру, які є в переліку найбільш затребуваних.

3. Місцеві послуги, реєстрація нерухомого майна, АПСХ, реєстрація місця проживання, є найбільш затребуваними послугами у ЦНАП та складають понад 75% від усіх наданих у ЦНАП послуг.

4. Нагальні виклики розвитку мережі у 2023-2024 роках:

  • погіршення доступності до послуг з реєстрації нерухомості та бізнесу,
  • ускладнено доступність до паспортних послуг,
  • через зміни до законодавства щодо реєстрації земельних ділянок погіршилося надання відповідних послуг через ЦНАП,
  • ЦНАП необхідно підвищувати свою інклюзивність та готуватися до більш масштабного надання адміністративних послуг ветеранам та членам їх сімей,
  • частина ЦНАП повідомили про незадовільний психологічний стан персоналу.

«Завдяки моніторингу якості послуг та прогресу системи надання державних послуг ми оптимізуємо процеси та приймаємо зважені рішення щодо вдосконалення адмінпослуг. Поруч з цим, системний аналіз точкових ЦНАП підкреслює важливі аспекти розвитку сфери в цілому. Разом із місцевим самоврядуванням та за підтримки партнерів продовжуємо працювати над покращенням доступності послуг для громадян», - зазначила Марина Бобраніцька.

 

 

Більше про проблематику розвитку сфери надання адміністративних послуг у Білій Книзі державної політики у сфері адміністративних послуг (третя редакція).

Переглядів: 2495
Коментарі:
*Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Новини на тему: адміністративні послуги
Читайте також: