Децентралізація: чи має держава чіткий план продовження реформи?

Україна продовжує системну роботу над втіленням завдань реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади. Ця основоположна реформа, яка стартувала в 2014 році, проводиться за принципом децентралізації владних повноважень. Від її ефективності залежать і якісні зміни у всіх сферах життєдіяльності.

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури презентувало Дорожню карту реалізації реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади, завершальним етапом якої має стати закріплення досягнень децентралізації в Основному законі.


У Києві сьогодні проходить Міжнародна конференція «Реформа децентралізації: дорожня карта» за участі урядовців, народних депутатів України, голів дипломатичних місій в Україні, представників Євросоюзу, Офісу Ради Європи, голів територіальних громад, представників міжнародних проєктів, лідерів міжнародних неурядових партнерських організацій та профільних експертів.

Основні завдання децентралізації на найближчий рік залишаються незмінними:

  • Врегулювання окремих питань адміністративно-територіального устрою (імплементація Закону «Про порядок вирішення окремих питань адміністративно-територіального устрою України» (№3285-ІХ); прийняття Закону “Про порядок вирішення питань адміністративно-територіального устрою України” (законопроєкт №4664); розроблення проєкту Закону, спрямованого на визначення порядку, підстав та критеріїв формування територіальних громад та визначення їх адміністративних центрів та його імплементація.
  • Переформатування місцевих державних адміністрацій в органи префектурного типу (прийняття та імплементація Закону №4298).
  • Відновлення діяльності органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади на деокупованих територіях (розроблення проєкту Закону України про особливості відновлення публічної влади на деокупованих територіях).
  • Розмежування повноважень органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади за принципом субсидіарності (визначення засад розмежування повноважень держави та місцевого самоврядування; розроблення проєкту Закону України щодо розмежування повноважень органів місцевого самоврядування різних рівнів і органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади за принципом субсидіарності; розроблення або перегляд державних стандартів у описовому та вартісному вигляді за кожним із делегованих повноважень у розрахунку на середньостатистичну адміністративно-територіальну одиницю; децентралізація повноважень з надання адміністративних послуг з видачі документів реєстрації транспортних засобів та видачі посвідчення водія через ЦНАП; розроблення концептуальних засад запровадження місцевої статистики).
  • Посилення фінансової спроможності органів місцевого самоврядування (удосконалення механізму зарахування ПДФО до місцевих бюджетів (за місцем реєстрації місця проживання фізичної особи – платника); удосконалення механізму горизонтального вирівнювання місцевих бюджетів; прийняття та імплементація Законів: «Про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо комунальної власності» (№6479), «Про адміністративний збір» (№4380), «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо місцевих запозичень» (№6472).
  • Формування професійної конкурентної служби в органах місцевого самоврядування (імплементація Закону “Про службу в органах місцевого самоврядування” (№3077-IX).
  • Залучення жителів до прийняття управлінських рішень на місцях.
  • Посилення інституційної спроможності асоціацій органів місцевого самоврядування (прийняття та імплементація Закону “Про внесення змін до статті 4 Закону України “Про асоціації органів місцевого самоврядування” щодо усунення обмеження органів місцевого самоврядування у членстві у всеукраїнських асоціаціях)” (№2668).
  • Закріплення результатів реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Конституції України – після скасування воєнного стану (розробка проєктів Законів: Муніципальний кодекс України або нова редакція Закону “Про місцеве самоврядування в Україні”, «Про префекта», внесення змін до Бюджетного та Податкового кодексів України щодо закріплення за органами місцевого самоврядування відповідного фінансового ресурсу для виконання оновлених повноважень, “Про адміністративно-територіальний устрій України”.

Захід організований Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України, за підтримки ПРООН, Програми «U-LEAD з Європою», Фонду Східна Європа, Проєкту DECIDE, Проєкту EGAP, Проєкту USAID «ГОВЕРЛА».

07.11.2023 - 15:37 | Переглядів: 991
Децентралізація: чи має держава чіткий план продовження реформи?

Приєднані зображення:

Теги:

законодавче забезпечення

Джерело:

Читайте також:

20 грудня 2024

Вакансія: Полісі Координатор/-ка (англ.)

Вакансія: Полісі Координатор/-ка (англ.)

  Опис контексту SALAR International завершила свої поточні проєкти в Україні (DSP та PROSTO), які були...

20 грудня 2024

Ветеранська політика в громадах: як це працює та які можливості може використати місцева влада

Ветеранська політика в громадах: як це працює...

Після демобілізації, поранення, повернення додому, ветеранів та ветеранок зустрічають громади. За те, щоби військові...

20 грудня 2024

Набув чинності закон, який дозволяє комунальним підприємствам використовувати гуманітарну допомогу

Набув чинності закон, який дозволяє комунальним...

18 грудня 2024 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до статті 15 Закону України «Про гуманітарну...

20 грудня 2024

Як зміна механізму зарахування ПДФО вплине на бюджети територіальних громад - дослідження

Як зміна механізму зарахування ПДФО вплине на...

Дві третини доходів від ПДФО надходять до бюджетів тих громад, де люди працюють, а не живуть. Якщо змінити цю систему...