Децентралізація: чи має держава чіткий план продовження реформи?

Україна продовжує системну роботу над втіленням завдань реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади. Ця основоположна реформа, яка стартувала в 2014 році, проводиться за принципом децентралізації владних повноважень. Від її ефективності залежать і якісні зміни у всіх сферах життєдіяльності.

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури презентувало Дорожню карту реалізації реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади, завершальним етапом якої має стати закріплення досягнень децентралізації в Основному законі.


У Києві сьогодні проходить Міжнародна конференція «Реформа децентралізації: дорожня карта» за участі урядовців, народних депутатів України, голів дипломатичних місій в Україні, представників Євросоюзу, Офісу Ради Європи, голів територіальних громад, представників міжнародних проєктів, лідерів міжнародних неурядових партнерських організацій та профільних експертів.

Основні завдання децентралізації на найближчий рік залишаються незмінними:

  • Врегулювання окремих питань адміністративно-територіального устрою (імплементація Закону «Про порядок вирішення окремих питань адміністративно-територіального устрою України» (№3285-ІХ); прийняття Закону “Про порядок вирішення питань адміністративно-територіального устрою України” (законопроєкт №4664); розроблення проєкту Закону, спрямованого на визначення порядку, підстав та критеріїв формування територіальних громад та визначення їх адміністративних центрів та його імплементація.
  • Переформатування місцевих державних адміністрацій в органи префектурного типу (прийняття та імплементація Закону №4298).
  • Відновлення діяльності органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади на деокупованих територіях (розроблення проєкту Закону України про особливості відновлення публічної влади на деокупованих територіях).
  • Розмежування повноважень органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади за принципом субсидіарності (визначення засад розмежування повноважень держави та місцевого самоврядування; розроблення проєкту Закону України щодо розмежування повноважень органів місцевого самоврядування різних рівнів і органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади за принципом субсидіарності; розроблення або перегляд державних стандартів у описовому та вартісному вигляді за кожним із делегованих повноважень у розрахунку на середньостатистичну адміністративно-територіальну одиницю; децентралізація повноважень з надання адміністративних послуг з видачі документів реєстрації транспортних засобів та видачі посвідчення водія через ЦНАП; розроблення концептуальних засад запровадження місцевої статистики).
  • Посилення фінансової спроможності органів місцевого самоврядування (удосконалення механізму зарахування ПДФО до місцевих бюджетів (за місцем реєстрації місця проживання фізичної особи – платника); удосконалення механізму горизонтального вирівнювання місцевих бюджетів; прийняття та імплементація Законів: «Про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо комунальної власності» (№6479), «Про адміністративний збір» (№4380), «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо місцевих запозичень» (№6472).
  • Формування професійної конкурентної служби в органах місцевого самоврядування (імплементація Закону “Про службу в органах місцевого самоврядування” (№3077-IX).
  • Залучення жителів до прийняття управлінських рішень на місцях.
  • Посилення інституційної спроможності асоціацій органів місцевого самоврядування (прийняття та імплементація Закону “Про внесення змін до статті 4 Закону України “Про асоціації органів місцевого самоврядування” щодо усунення обмеження органів місцевого самоврядування у членстві у всеукраїнських асоціаціях)” (№2668).
  • Закріплення результатів реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Конституції України – після скасування воєнного стану (розробка проєктів Законів: Муніципальний кодекс України або нова редакція Закону “Про місцеве самоврядування в Україні”, «Про префекта», внесення змін до Бюджетного та Податкового кодексів України щодо закріплення за органами місцевого самоврядування відповідного фінансового ресурсу для виконання оновлених повноважень, “Про адміністративно-територіальний устрій України”.

Захід організований Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України, за підтримки ПРООН, Програми «U-LEAD з Європою», Фонду Східна Європа, Проєкту DECIDE, Проєкту EGAP, Проєкту USAID «ГОВЕРЛА».

07.11.2023 - 15:37 | Переглядів: 1075
Децентралізація: чи має держава чіткий план продовження реформи?

Приєднані зображення:

Теги:

законодавче забезпечення

Джерело:

Читайте також:

22 січня 2025

Субвенція для професійного розвитку вчителів НУШ: ключові деталі

Субвенція для професійного розвитку вчителів...

У 2025 році на підвищення кваліфікації вчителів «Нової української школи» виділили 150 млн грн....

22 січня 2025

Політика згуртованості ЄС після 2027 року: що пропонує Польща і чому це важливо для України

Політика згуртованості ЄС після 2027 року: що...

З 1 січня по 30 червня 2025 року Польща головує в Раді Європейського Союзу. Одним із ключових пріоритетів польського...

21 січня 2025

У Черкасах обговорили реформу старшої школи: створення мережі академічних ліцеїв

У Черкасах обговорили реформу старшої школи:...

17 січня в Черкасах відбулося громадське обговорення реформи старшої школи. У заході взяли участь представники...

21 січня 2025

Молодь з прифронтових територій та малих міст і сіл отримає гранти до $1500 на розвиток бізнесу: які умови

Молодь з прифронтових територій та малих міст і...

Громадська організація uBoost, за підтримки фонду Razom, запускає безкоштовну освітню програму «Створюй тут!» для...