Що не так з плануванням відновлення і розвитку територій під час війни? Замітки з круглого столу проєкту «UA-EU: Згуртованість і Розвиток»

Відсутність ясності щодо системи планувальних документів для відновлення та розвитку громад та регіонів – серед викликів сьогодення, який ще можна вчасно вирішити.


Як це зробити так, щоб раціонально використовувати кошти, людський капітал і час на відновлення територій, враховуючи виклики війни і європейські можливості для України, говорили на круглому столі «Планування відновлення територіальних громад і регіонів у контексті євроінтеграції України і воєнних викликів».

Захід організувала ГО «Інститут громадянського суспільства» в рамках проєкту «UA-EU: Згуртованість і Розвиток» за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА».

Анатолій Ткачук, експерт проєкту «UA-EU: Згуртованість і Розвиток», перелічив всі виклики сьогодення України. Він нагадав, що 329 територіальних громад окуповані або - в зоні бойових дій і, як наслідок, втрата великої частини населення; замінування територій; руйнування інфраструктури; втрата транзитного потенціалу; падіння економіки; деіндустріалізація регіонів; постійна небезпека для прикордонних територій; ослаблення органів влади місцевого самоврядування на всіх рівнях через відтік людей. Завершує цей перелік викликів - відсутність ясності щодо системи планувальних документів для відновлення та розвитку громад та регіонів. І якщо дев’ять попередніх викликів постановою чи законом не зміниш, то каламбур із системою планувальних документів можна змінами до нормативно-правових актів перетворити на нормальне правове поле для відновлення громад.

 

Так виглядає система планувальних документів:

В чому відсутність ясності?

 

Як спланувати відновлення і розвитку територій під час війни і що для цього потрібно? На думку експертів, потрібно дати відповіді на наступні питання:

  • Наскільки доцільно мати на місцевому рівні два документи відновлення: програму та план? Від якого документу можна відмовитись і який зміст має покладатись у такий документ?
  • Хто має визначати об`єкти та поселення/частини поселень, які не будуть відбудовуватись і які для цього варто встановити критерії для прийняття рішень?
  • Що потрібно зробити і як це зробити за короткий період аби гармонізувати планувальні документи відновлення?

Пропозиції проєктів змін до нормативно-правової бази експерти направили профільній урядовій структурі.

Більше тез круглого столу, зокрема про роль Державної стратегії регіонального розвитку і територіально-орієнтованого підходу в плануванні відновлення і розвитку України під час війни, а також  про те, навіщо Україні функціональні типи територій, які і скільки їх має бути – згодом, у наступних публікаціях «Децентралізації».

16.11.2023 - 14:26 | Переглядів: 3406
Що не так з плануванням відновлення і розвитку територій під час війни? Замітки з круглого столу проєкту «UA-EU: Згуртованість і Розвиток»

Теги:

просторове планування Анатолій Ткачук регіональний розвиток

Джерело:

Читайте також:

18 грудня 2025

Проєкт U-RESTORE розпочав відбір 12 громад у Житомирській та Дніпропетровській областях для проєктів відновлення

Проєкт U-RESTORE розпочав відбір 12 громад у...

  Проєкт «Підтримка відновлення України для забезпечення прозорості, взаємодії, стійкості та розширення...

18 грудня 2025

У Тростянецькій громаді завершили перший в Україні проєкт зеленої реконструкції багатоквартирного будинку

У Тростянецькій громаді завершили перший в...

У Тростянці на Сумщині завершено унікальний для України проєкт зеленої реконструкції п’ятиповерхового житлового...

18 грудня 2025

Вакансія: Керівник (-ця) напряму «Підтримка Асоціацій ОМС»

Вакансія: Керівник (-ця) напряму «Підтримка...

Опис контексту Для реагування на мінливі потреби українських муніципалітетів і національних суб'єктів у воєнний...

18 грудня 2025

До кінця року у громадах України завершать 203 проєкти розвитку — охоплення понад 5 млн людей

До кінця року у громадах України завершать 203...

До кінця 2025 року в громадах по всій країні буде завершено 203 проєкти розвитку та відновлення. Про це повідомив...