Інформаційний дайджест з Практик управління, Інновацій та Дорожніх карт з їх реалізації
Інформаційний дайджест з Практик управління, Інновацій та Дорожніх карт з їх реалізації

 22-23 червня 2023 року на Форумі «Публічне управління та інновації» у Львові, який був організованийо Проєктом USAID «ГОВЕРЛА» спільно з Громадською організацією «Тех Стартап Скул», Інститутом адміністрування, державного управління та професійного розвитку Національного університету «Львівська Політехніка», учасники представили кращі практики управління, інновації та Дорожні карти з їх реалізації. Ознайомитись з ними ви можете у інформаційному дайджесті.


 

І. Практики з управління та інновацій: тематика та місце реалізації

 

  1. 15 типових проблем сучасної публічної влади і 15 кроків, як їх подолати

Громадська організація «Українсько-Європейські навчальні студії» (спікер – Олег Половцев)

Опис: розроблена теоретична основа реалізації комплексного модельного проєкту оновлення та модернізації публічної влади мають засновуватися на поєднанні базових елементів: проактивність, результативна економіка, патріотизм, перспективи молоді, діджиталізація, міжнародне партнерство, спільний добробут. Налаштування цих елементів, налагодження зв’язків між ними відбувається через посилення системних функцій органу публічної влади. Це покращує владну компетенцію та наближає досягнення актуальних цілей публічного управління й адміністрування.

  1. Презентація
  2. Відео

 

  1. Діяльність ЦНАПу – сучасні підходи

Роменська міська територіальна громада Сумської області (спікер – Олег Стогній)

Опис: за період 5 останніх років населенню надано близько 500 тис. адміністративних послуг; до місцевого бюджету надійшло 7 млн грн. Функціонують 15 віддалених робочих місць, зокрема робоче місце в пологовому відділенні, діє послуга «Мобільний адміністратор», «Єдине вікно ветерана», функціонує «Інформаційний пункт підприємця».

  1. Презентація
  2. Відео

 

 

  1. Концепція розвитку молодіжного підприємництва та подолання молодіжного безробіття Павлоградська міська територіальна громада Дніпропетровської області (спікер – Анатолій Вершина)

Опис: реалізується проєкт «Розвиток молодіжного підприємництва», протягом 2017-2023 рр. надано гранти з міського бюджету переможцям конкурсу бізнес-проєктів на загальну суму 556 тис. грн. Розроблено менторські освітні програми, проводяться онлайн-зустрічі «Змістовна кава».

  1. Презентація
  2. Відео

 

  1. Відродження громади – успішна співпраця влади та міжнародних організацій

Новобасанська сільська територіальна громада Чернігівської області (спікерка – Вікторія Самборин)

Опис: у громаді зводять 26 каркасних дерев’яних будинків, ще 13 будинків готують для внутрішньо переміщених осіб, передбачена техніка та меблі в будинках.

  1. Презентація
  2. Відео

 

  1. Проєктний кейс із залучення підлітків та молоді до спільної діяльності з розвитку громади та реалізації рішень

Місто Коростень Житомирської області (спікерка – Марія Добровінська)

Опис: у співпраці з молоддю та підлітками відкрито простір, де діти можуть реалізовувати власні проєкти, волонтерять, проводять заходи та обговорюють різні теми. Розроблено тактильні кубики – як соціальний бізнес.

  1. Презентація
  2. Відео

 

  1. Термомодернізація житлових будинків як інструмент покращення якості життя

Місто Новояворів Львівської області (спікер – Володимир Мацелюх)

Опис: термомодернізовано 10% багатоповерхівок міста. У таких будинках економія теплоносія досягає 55%. Станом на грудень 2022 р. повністю термомодернізовано 8 багатоповерхівок та 1 багатоповерхівка в селі Старичі, з утепленням фасаду та реконструкцією системи опалення.

  1. Презентація
  2. Відео

 

  1. Ефективна взаємодія громади на основі використання електронних сервісів, досвід та успіх Рокитнівської селищної ради

Рокитнівська селищна територіальна громада Рівненської області (спікер – Григорій Таргонський)

Опис: за допомогою електронних сервісів до прийняття рішень залучаються жителі – це найбільш зручний спосіб такого залучення. Зокрема, використовуються такі інструменти, як електронні петиції, «Відкрите місто», громадський бюджет, консультації з громадськістю, чат-бот «СВОЇ». Усі ці сервіси значно підвищили рівень соціальної відповідальності та свідомості мешканців громади, а також збільшили рівень довіри до влади.

  1. Презентація
  2. Відео

 

  1. «Територія безпеки» – місце захисту дітей та дорослих

Проєкт «Територія безпеки» (спікер – Дмитро Дубін)

Опис: запроваджено проєкт, направлений на те, щоб зробити населені пункти безпечнішими та більш дружніми до дітей. Якщо діти загубилися на вулиці, не можуть додзвонитися батькам, їх переслідують незнайомі люди чи просто розгубилися – вони можуть звернутися в пункти допомоги з логотипом «Територія безпеки. Тут тобі допоможуть!».

  1. Презентація
  2. Відео

 

  1. «Шукаю себе!» – голос молоді

Місто Кам’янець-Подільський Хмельницької області (спікерка – Єлизавета Зоріна)

Опис: створили молодіжний центр у місті, де кожен зможе знайти своє місце, познайомитися з однодумцями, розвиватися й організовувати події. Проводиться неформальна освіта для дітей, створення та відкриття нових проєктів, дозвілля для молоді.

  1. Презентація
  2. Відео

 

  1. Практики цифрової трансформації міста Кривого Рогу

Місто Кривий Ріг Дніпропетровської області (спікер – Євген Удод)

Опис: на онлайн-платформах розміщені зручні сервіси як для громади, так і для населення, створено дашборд мера – можливість отримувати місцевому врядуванню оперативну звітну інформацію з виконання заявок жителів міста за різними показниками та критеріями. Ситуаційна карта допомагає оперативно реагувати на надзвичайні події в місті через відображення взаємозв’язків між будинками та об’єктами структури тепло- та водопостачання, розроблена єдина система відеоспостереження, система моніторингу транспорту, e-school, єдиний реєстр пільговиків, система аналізу соціальної допомоги мешканцям міста та ін.

  1. Презентація
  2. Відео

 

  1. Патріотичні велопробіги як різновид екотуризму

Сухополов’янська сільська територіальна громада Чернігівської області (спікер – Ігор Хоменко)

Опис: різновид екотуризму в Сухополов'янській сільській громаді, проведено 10 велопробігів та велозаходів загальною протяжністю 400 км, учасники відвідали близько 50 пам'яток. Характерно, що сама ідея прийшла «знизу» – власне самим активістам, які й виступили організаторами.

  1. Презентація
  2. Відео

 

  1. Ефективна співпраця молоді, влади і бізнесу в Доброславській громаді, проєкт «Небайдужі»

Доброславська селищна територіальна громада Одеської області (спікерка – Людмила Прокопечко)

Опис: активізовано молодіжний рух у Доброславі, надається допомога талановитій, ініціативній молоді, щоб вона могла проявити себе, втіливши в життя корисні для громади ідеї. За 3 роки для реалізації цих заходів було залучено близько 2,5 млн грн, в них брали участь 50 молодіжних команд. На конкурсі вони вчилися писати проєктні плани, формувати кошториси, налагоджувати партнерства, співпрацювати з місцевою владою, фандрейзити й бути лідерами.

  1. Презентація
  2. Відео

 

  1. Управлінські та технологічні інновації у сфері місцевого самоврядування: досвід Коломиї

Місто Коломия Івано-Франківської області (спікер – Богдан Станіславський)

Опис: запроваджена система обліку фінансових надходжень до бюджету, сервіс перевірки податкової заборгованості. Зроблено 100% освітлення вулиць громади. 84% середніх закладів освіти реформовано в опорні школи. Реалізуються інноваційні рішення в комунальній сфері, запроваджене платне паркування в центрі задля розвантаження трафіку.

  1. Презентація
  2. Відео

 

  1. Створення молодіжного простору у громадах – крок у європейське майбутнє України

Місто Золотоноша Черкаської області (спікерка – Наталія Сьомак)

Опис: наявні 5 кімнат і сцена районного будинку культури за домовленістю, навесні з’явився новий простір для молоді, у садку БК обладнали літній майданчик. Основні напрями роботи: мистецький, музичний, театральний, туристичний, молодіжне таборування, екологічне волонтерство, кіноклуб.

  1. Презентація
  2. Відео

 

  1. Управління державою зблизька – погляд молоді

Козівський опорний заклад загальної середньої освіти – ліцей ім. Михайла Гаврилка при Львівському національному університеті імені Івана Франка (спікерки – Ліля Метлеш, Христина Роман, Юлія Морквич)

Опис: застосовано нові підходи до політики, що демократизуватимуть процеси, зроблять їх більш прозорими та відкритими для громадськості. Реалізується проєкт для ініціативних підлітків, які хочуть бути активними та корисними в громадському житті громади.

  1. Презентація
  2. Відео

 

  1. Фонди для Відновлення та Європейської Інтеграції (спікер – Stanislav Alwasiak)

Опис: програми і можливості для підтримки українських громадян і країни.

  1. Презентація
  2. Відео

 

ІІ. Дорожні карти:

 

  1. Cтратегування (спікери – Олег Половцев, Марія Добровінська)

Продукт: розроблені етапи, які необхідно пройти для створення ефективного виконавчого комітету за елементами:

  1. Персонал.
  2. Процес (+ умови праці).
  3. Освіта (потреба: є; розрив має бути CRM).
  4. Правила (законні інструкції).
  5. Відкритість (планування, організація, звітність).
  6. Інформаційна політика (PR, інформування).
  7. План роботи на рік.
  8. Оцінка + стимулювання.

 

  1.  Сучасні підходи до створення ЦНАПу (спікер – Олег Стогній)

Цільова аудиторія: мешканці територіальної громади.

Мета: полегшення доступу громадян до адміністративних послуг та поліпшення якості їх надання.

Ціль – впровадження електронних сервісів та інформаційних технологій, що дозволяють громадянам отримувати послуги онлайн, покращення якості обслуговування громадян, надання якнайбільшого переліку адміністративних послуг.

Шляхи реалізації: Максимальна доступність (впровадження електронних сервісів, розширення переліку надання послуг через ЦНАП, зокрема юридична підтримка та підтримка ветеранів).

  • Мінімум ресурсів (використання електронних баз даних, автоматична обробка документів та забезпечення швидкого доступу до інформації).
  • Швидкість (швидке та якісне обслуговування, а також врахування індивідуальних потреб кожного громадянина).
  • Якість (підвищення кваліфікації працівників, навчання їх найкращих практик, встановлення стандартів обслуговування та впровадження механізмів збору фідбеку від громадян).
  • Прозорість і відкритість (публікація інформації про доступні послуги, процедури, правила та регламенти, а також створення можливості для громадян брати участь у прийнятті рішень та контролювати роботу ЦНАПу).

 

  1. «Територія безпеки» (спікер – Дмитро Дубін)

Цільова аудиторія: усі жителі громади.

Проблема – низька соціальна відповідальність місцевих жителів та мешканців.

Мета – підсилення соціальної відповідальності та збільшення уваги громади до дітей.

Ціль – створення безпечного простору для дітей.

Цільова аудиторія – люди, які допоможуть створити безпековий простір для дітей.

Аналіз ситуації через статистику Національної поліції ДСНС за 2-3 роки (щодо НС з дітьми).

Заходи:

  1. Підписання меморандуму (ГО, поліція, виконавча влада та ОМС).
  2. Аналіз території (локації для просторів).
  3. Визначення координаторів, їх навчання.
  4. Комунікація з бізнесом. Підписання меморандуму.
  5. Створення безпекових просторів у громаді.
  6. Моніторинг діяльності БП.
  7. Популяризація просторів.
  8. Внесення нових локацій на інтерактивну мапу та чатбот.
  9. Визначення показників ефективності (звіти поліції).
  10. Роз’яснення в школах-садочках про безпечні простори.

 

  1. Ефективна співпраця молоді, влади і бізнесу (спікерка – Людмила Прокопечко)

Цільова аудиторія: молодь 14-25 років, підкатегорії: шкільна молодь, молодь 18-25 (можуть змінюватися відповідно до запиту в громаді (ВПО, БД тощо).

Мета: активізувати молодіжний рух, допомогти небайдужій, ініціативній молоді реалізувати себе, втіливши в життя корисні для громади соціально значущі ідеї.

Шляхи реалізації:

  • Прийняття розпорядження про проведення конкурсу (голова громади).
  • Розроблення Положення про конкурс проєктів (управління ОКМС).
  • Проведення навчальних тренінгів для команд учасників (координатор).
  • Залучення представників бізнесу та інших можливих донорів як потенційних інвесторів для реалізації проєктів (голова).
  • Презентація ідей на «ярмарку молодіжних проєктів» (управління).
  • Робота над втіленням проєктів (координатор, лідери команд).
  • Заключна презентація реалізованих проєктів (управління).
  • Нагородження переможців найкращих проєктів (управління).
  • Забезпечення інформаційної підтримки на всіх етапах.

 

  1. Ефективна взаємодія громади на основі використання електронних сервісів (спікер – Григорій Таргонський)

Цільова аудиторія: усі жителі громади.

Проблеми: недостатня обізнаність жителів.

Шляхи реалізації:

  • Створення е-сервісів.
  • Розроблення положення по кожному е-сервісу.
  • Призначення відповідальних осіб – відділ інформаційних технологій.
  • Інформуємо жителів про наявний сервіс і надаємо алгоритм користування.
  • Розгляд звернень (повідомлень) про проблему – відділ інформатизації передає звернення відповідальному відділу (за напрямами).
  • Надання відповіді про розгляд – вирішення проблеми або направлення іншій установі.
  • Обов’язкове дотримання термінів згідно з положенням.

Досягнуті результати:

  • Люди задоволені.
  • Вас чують.
  • Дослухаються.
  • Швидше та простіше.
  • Отримують послугу.
  • Жителі впливають на прийняття рішень.

 

  1. Практики цифрової трансформації (спікер – Євген Удод)

Назва проєкту: «Громада в смартфоні».

Цільова аудиторія: ОМС, громада загалом.

Проблема: неефективне використання ресурсів, неефективний менеджмент в ОМС, застарілі інструменти.

Шляхи реалізації:

  1. Формування індивідуальних потреб у громаді.
  2. Участь у грантових проєктах міжнародних донорів і розробка необхідних інструментів цифрової трансформації – дорожня карта.
  3. Впровадження:
  • рішення розпорядження бюджетних програм, затвердження концепції, структура виконавців;
  • пошук джерел фінансування на оцифрування, створення програмного продукту, наповнення інформацією на постійній основі;
  • моніторинг впровадження та аналіз використання ІТ-технологій (зворотний зв’язок від громади);
  • розробка системи мотиваційних заходів для працівників виконавчої влади.

 

  1. Розвиток молодіжного підприємництва та подолання молодіжного безробіття (спікер – Анатолій Вершина)

Цільова аудиторія: молодь 18-35 років (гранти), 14-17 років (стипендії).

Проблема: значне безробіття серед молоді, виїзд за кордон, важко отримати фінансування для запуску або розширення свого бізнесу.

Пріоритетні для громади напрями:

Комунікаційна кампанія: всі говорять про підприємництво.

Навчання для окремих цільових груп:

  • Від ідеї до бізнесу.
  • Переваги, основи підприємництва.
  • Основи оподаткування.
  • Складання бізнес-планів.
  • Використання діючих онлайн-ресурсів.
  • Де взяти гроші.

Конкурс ідей  «Залучення бізнесу»:

  • Бізнес-ідеї (18-35 років).
  • На отримання стипендії (14-17).

Шляхи реалізації:

  1. Підтримка фінансування – можуть бути меценати, донори, краудфандинг (1 грант – до 300 тис. грн), через програми соціально-економічного розвитку.
  2. Створення конкурсних комісій, які будуть обирати найкращі проєкти.
  3. Створення освітніх програм (курси з підприємництва, управління бізнесом, маркетингу, фінансів тощо).
  4. Відповідальність і звітність усіх учасників.
  5. Моніторинг реалізації проєктів – звіти від грантоотримувачів. 
Переглядів: 2415
Коментарі:
*Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Новини на тему: молодь
Читайте також: