Розпочалася робота над законопроектом про деокуповані території - Мінреінтеграції приймає пропозиції
Координаційний штаб з питань деокупованих територій розробляє проєкт спеціального закону, повідомили у Міністерстві з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України.
У Міністерстві зазначають, що законопроєкт про деокуповані території визначить законодавчу рамку для першочергових дій з відновлення життєдіяльності. Це і нові особливості роботи військових адміністрацій, і питання відновлення обігу гривні та казначейського обслуговування, початок роботи закладів та установ.
Мінреінтеграції запрошує до співпраці експертів, які працюють в цій царині, долучитись до опрацювання проєкту.
Пропозиції просять надсилати на адресу: deoccupation@minre.gov.ua.
У свою чергу народний депутат Віталій Безгін, голова підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування, так прокоментував початок роботи над законопроектом:
«Відновлення публічної влади та місцевого самоврядування на деокупованих територіях Харківщини - дуже непросте питання, яке потребує системної державної політики в цьому напрямку. З одного боку, ми вже маємо практику звільнених територій Чернігівщини, Київщини та Сумщини в березні-квітні, де майже повсюдно відновило свою діяльність обране місцеве самоврядування. Винятком є Гостомельська громада, де керівника було вбито, відповідно впроваджувалася військова адміністрація. З іншого боку, на моє переконання, не можна рівняти практику територій, які були під окупацією місяць, з громадами та районами, що були без контролю з боку української влади протягом півроку чи років, як частина Донеччини, Луганщини та Крим. Крим тут взагалі постає окремим кейсом, бо його росія всіляко протягом років інтегрує у власну систему управління та функціонування.
Відповідно, для вирішення таких питань потрібна як стратегія відновлення публічної влади, так і законодавче забезпечення цих кроків. Кілька днів тому з'явилася інформація, що над подібним проектом почало працювати Міністерство реінтеграції, переконаний, що участь Мінрегіону та нашого комітету в такому процесі точно буде мати позитивний вплив».
Також, на думку народного депутата, потрібні і швидкі кроки та рішення щодо публічної влади вже тут і зараз.
«Можна констатувати, що у межах чинного правового режиму воєнного стану на деокупованих територіях може бути або забезпечено відновлення функціонування місцевого самоврядування, або введено Президентом України адміністративне управління – у формі військової адміністрації населеного пункту. Остання альтернатива має особливе значення, коли значна частина політичного істеблішменту деокупованих територій Харківщини є або були зрадниками чи колаборантами», - зазначив Віталій Безгін.
Він нагадав, Частиною 2 статті 4 Закону про воєнний стан встановлено, що рішення про утворення військових адміністрацій приймається Президентом України за поданням обласних державних адміністрацій або військового командування.
«Переконаний, що відносно таких територій ми маємо позбутись другого кроку, який передає відповідні самоврядні повноваження на військові адміністрації тільки після фіксуючого голосування Верховної Ради. Це просто втрата часу і оперативності в управлінні», - вважає народний депутат.
На його думку, логіка законопроекту може бути така: обласна адміністрація спільно з військовим командуванням визначають перелік громад, де є потреба у введенні військової адміністрації населеного пункту, і надсилає такі пропозиції до Президента, а всюди в інших місцях відновлює свою роботу легітимне місцеве самоврядування (депутати зрадники до сесій не допускаються).
«З іншого боку, моя особиста позиція ґрунтується на тому, що перевагу в даному питанні треба віддати саме військовому командуванню та Президенту, оскільки обласні адміністрації, при всій повазі до них (особливо коли мова йде про Харківщину), мають природній конфлікт інтересів. Ми бачили це зокрема у непризначенні місцевих виборів 2020 в деяких громадах Донеччини та Луганщини, і якщо в першому випадку можна свідчити про позитивні наслідки такого рішення під час спротиву агресії з боку рф, то Луганський кейс потребує окремого детального вивчення. Вірю, що швидка і злагоджена робота всіх представників державної влади надасть зафіксований в законодавстві шлях відновлення влади на місцях якнайшвидше. Наш комітет та Мінрегіон найближчим часом нададуть свої пропозиції та бачення з цього приводу», - зазначив Віталій Безгін.

Теги:
війна законодавче забезпечення Віталій Безгін
Джерело:
Пресцентр ініціативи "Децентралізація"

Поділитися новиною:
01 квітня 2025
Каталоги можливостей: квітневі пропозиції для громад та бізнесу
Каталоги можливостей: квітневі пропозиції для...
Міністерство розвитку громад та територій спільно з проєктом "Відновлення для всіх" (RFA) продовжує готувати каталоги...
01 квітня 2025
Схвалено ще 14 проєктів у межах Програми відновлення України III
Схвалено ще 14 проєктів у межах Програми...
31 березня відбулося п’яте засідання Експертної робочої групи, яка розглядає проєкти на фінансування в межах Програми...
01 квітня 2025
Нагляд як партнерство і допомога - думки про необхідність забезпечення законності рішень на місцях
Нагляд як партнерство і допомога - думки про...
Україна єдина країна на Європейському континенті, яка не має цивілізованого нагляду за законністю рішень органів...
01 квітня 2025
Народовладдя в дії: ключові рекомендації для місцевого самоврядування
Народовладдя в дії: ключові рекомендації для...
Автор: Павло Пущенко, експерт із залучення мешканців, програма Polaris Протягом 2024 року в Україні було...