Надання адміністративних послуг у період воєнного стану - роз’яснення для громад

Експерти Програми USAID DOBRE відповіли на запитання представників громади: "Щодо ЦНАП - є постанова, якою призупинено надання адміністративних послуг та послуг дозвільного характеру. Може, є роз'яснення - що можна, а що ні?"

Відповідь:

Зараз існують певні обмеження у проведенні реєстраційних дій, та, як наслідок, діяльності ЦНАП.

Постанова КМУ від 28.02.2022 № 165 «Про зупинення строків надання адміністративних послуг та видачі документів дозвільного характеру» зупинила строки надання, крім строків надання адміністративних послуг у сферах державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації актів цивільного стану, суб’єктами (особами), що провадять діяльність під час воєнного стану, адміністративних послуг суб’єктами їх надання та строки видачі дозвільними органами документів дозвільного характеру на час воєнного стану в Україні та протягом місяця після його скасування.

Також ми маємо постанову КМУ від 06.03.2022 № 209 «Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану», якою встановлені особливості проведення реєстраційних дій. Все залежить від того, якою є територія діяльності вашого ОМС.

Верховна Рада на своєму офіційному сайті надала роз’яснення щодо діяльності ЦНАП у воєнний час (https://www.rada.gov.ua/news/razom/221128.html) .

Так, на територіях, де не ведуться бойові дії, ЦНАП працюють у повному обсязі та надають усі необхідні послуги.

Щодо тих ЦНАП громадах, на територіях яких ведуться бойові дії, Верховна Рада 24 березня 2022 внесла відповідні зміни до законодавства та прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення керованості державою в умовах воєнного стану». Закон передбачає, що центральна влада у цих громадах може визначати особливості надання адміністративних та інших публічних послуг.

Адміністратори ЦНАП, посадові особи ОМС, котрі перемістилися з території, на якій проводяться бойові дії, мають переважне право на призначення на вакантні посади в ОМС без конкурсного відбору, за умови наявності у таких осіб громадянства України, освіти та досвіду роботи.

Крім того, через ЦНАП у громадах, на території яких ведуться бойові дії, надаються всі адміністративні послуги, які на цій території надаються безпосередньо суб'єктами надання адміністративних послуг.

Також корисно почитати роз’яснення Міністерства цифрової трансформації України (https://mkrada.gov.ua/news/16162.html) щодо функціонування деяких особливостей надання адміністративних послуг на період дії воєнного стану та протягом одного місяця після його припинення чи скасування.

Роз’яснення, зокрема, стосуються таких питань:

  • строків надання адміністративних послуг;
  • деяких питань ліцензування;
  • надання послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану;
  • особливостей призначення та використання грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» на період введення воєнного стану;
  • надання адміністративних послуг соціального характеру;
  • деяких питань пенсійного забезпечення;
  • деяких питань перетину державного кордону;
  • реєстрації нерухомості, щодо державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень;
  • допуску водіїв до керування транспортними засобами;
  • реєстрації та продажу транспортних засобів;
  • застосування єДокумента;
  • надання одноразової матеріальної допомоги у розмірі 6500 грн в рамках Програми «єПідтримка»;
  • заборони або обмеження на вибір місця перебування чи місця проживання осіб на території, на якій діє воєнний стан.

Дублювати тут ми його не будемо, але деякі нюанси зазначимо:

  • державна реєстрація юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі – державна реєстрація) проводиться виключно державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців, державними реєстраторами речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі — державні реєстратори), посадовими особами Міністерства юстиції, його територіальних органів (далі — посадові особи), включеними до затвердженого Міністерством юстиції переліку державних реєстраторів та посадових осіб (далі — перелік), яким в умовах воєнного стану надається доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та/або Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі — реєстри);

Ознайомитись із переліком можна тут: https://tinyurl.com/yj93hn5t.

  • посадові особи мають право проводити реєстраційні дії щодо фізичних осіб – підприємців, усіх видів юридичних осіб та громадських формувань, а також приймати рішення про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, якщо відповідні обмеження (умови) не передбачено переліком;
  • державна реєстрація юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань може проводитися на підставі надісланих заявником державному реєстратору, посадовій особі електронною поштою або за допомогою інших засобів зв’язку документів в електронній формі, що створені з дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг та законодавства про електронні документи та електронний документообіг, або електронних копій документів в паперовій формі. Електронні копії документів в паперовій формі приймаються за умови підписання таких копій з використанням кваліфікованого електронного підпису заявника;
  • державна реєстрація проводиться невідкладно після отримання у повному обсязі належних документів для державної реєстрації;
  • державна реєстрація проводиться незалежно від місцезнаходження нерухомого майна, місцезнаходження юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців чи громадських формувань, якщо відповідні обмеження (умови) не передбачено переліком;
  • адміністративний збір не справляється за державну реєстрацію благодійних організацій, громадських об’єднань, предметом діяльності яких є надання допомоги Збройним Силам, іншим військовим формуванням, правоохоронним (спеціальним) органам, органам цивільного захисту, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим особам, які забезпечують національну безпеку і оборону, відсіч і стримування збройної агресії іноземної держави, а також особам, які постраждали чи можуть постраждати від такої збройної агресії;
  • сплата адміністративного збору може підтверджуватися електронною копією (у тому числі скрін-копією) відповідного платіжного документа;
  • вимоги законодавства щодо необхідності нотаріального засвідчення справжності підпису на документі для державної реєстрації не застосовуються у разі, коли такий підпис виконано у присутності державного реєстратора, посадової особи із встановленням особи підписанта на підставі документа, що посвідчує особу, передбаченого Законом України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус», якщо відповідні обмеження (умови) не передбачено переліком;
  • вимоги законодавства щодо обов’язкового використання для державної реєстрації відомостей реєстрів, автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, не застосовується у разі тимчасової відсутності доступу таких реєстрів (систем). Електронні копії документів (повідомлень) технічних адміністраторів реєстрів (систем) або державних органів, що підтверджують відсутність такого доступу, а за їх відсутності – скрін-копії веб-сторінок недоступних реєстрів (систем) завантажуються до реєстру;
  • документи для державної реєстрації створення громадських формувань, крім громадських об’єднань, не приймаються, а розгляд раніше поданих документів зупиняється на час дії воєнного стану.

Щоб відкрити доступи до реєстру, державні реєстратори/органи місцевого самоврядування/ЦНАПи мають здійснити певні дії. Із алгоритмом дій для отримання доступу до Єдиних та Державних реєстрів можна ознайомитись тут: https://tinyurl.com/4nwanx98.

Нещодавно доступ до Державного земельного кадастру було відновлено, однак, згідно з наказом Держгеокадастру від 09.06.2022 № 140, призупинено функціонування Державного земельного кадастру. Про відновлення роботи ДЗК слід відслідковувати на офіційному сайті. Внаслідок цього, провести реєстраційні лії щодо землі чи нерухомості, яка знаходиться на ній, поки що не можливо. Разом із тим, відновлено видачу витягів з ДЗК згідно наказу Держгеокадастру від 09.06.2022 № 141.


Роз’яснення надано в рамках Програми «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE), що виконується міжнародною організацією Глобал Ком’юнітіз (Global Communities) та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).

16.06.2022 - 18:33 | Переглядів: 19525
Надання адміністративних послуг у період воєнного стану  - роз’яснення для громад

Теги:

адміністративні послуги війна війна ЦНАП

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:
*Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

18 листопада 2024

«Кластери Відродження» - конкурс грантів від проєкту UCORD з бюджетом у 1,5 мільйони швейцарських франків

«Кластери Відродження» - конкурс грантів від...

Проєкт UCORD оголосив конкурс грантів «Кластери Відродження», спрямований на підтримку культурних партнерських...

18 листопада 2024

18 листопада 2024

Вінниччина налагоджує партнерства зі Шведськими муніципалітетами: кризове управління, безпека, технології

Вінниччина налагоджує партнерства зі Шведськими...

  4-8 листопада делегація з Вінниччини працювала у Швеції. Цей візит став стартом для започаткування співпраці...

18 листопада 2024

Перші 25 громад стали партнерами програми Polaris

Перші 25 громад стали партнерами програми...

25 громад з 11 областей вже стали партнерками шведсько-української програми Polaris «Підтримка багаторівневого...