Відновити в Києві повноцінне місцеве самоврядування, чітко розмежувати повноваження Київської міської ради, її власних виконавчих органів та Київської міської державної адміністрації – саме на це спрямований проект Закону «Про місто Київ – столицю України» (№ 2143-3).
Важливі деталі законопроекту озвучили сьогодні на брифінгу представники парламентського Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування, Міністерства розвитку громад та територій та експертного середовища.
«Поширюють дезінформацію, начебто даний законопроект обмежить повноваження київського міського голови. Це не відповідає дійсності. По-перше, проект закону навпаки відновлює в Києві місцеве самоврядування, а у статті 8 прописано, що при Київраді створюється власний виконавчий орган, який очолює київський міський голова. Також законопроект передбачає відновлення районних рад в Києві з чітко виписаними повноваженнями», - пояснив Віталій Безгін, народний депутат України, голова підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою та місцевого самоврядування.
Він також спростував чутки про те, що Київська міська державна адміністрація, яка здійснюватиме наглядові функції за законністю рішень міської ради, начебто буде втручатися в діяльність міської ради.
«Це не відповідає дійсності. Правда полягає в тому, що ми чітко робимо паралель цього законопроекту із законопроектом про місцеві державні адміністрації, в якому передбачається, що коли є порушення закону збоку органу місцевого самоврядування, тоді КМДА звертається до суду. Саме така процедура передбачається законопроектом про місцеві державні адміністрації, і це підтримано місцевим самоврядуванням, зокрема і Асоціацією міст України», - сказав Віталій Безгін.
За словами заступника Міністра розвитку громад та територій В’ячеслава Негоди, місто Київ – єдина на сьогодні територіальна громада в Україні, де місцеве самоврядування знаходиться під протекторатом виконавчої влади.
«Неодноразово місії Конгресу місцевих і регіональних влад Ради Європи з моніторингу за дотриманням державами-членами РЄ положень Європейської хартії місцевого самоврядування у своїх рекомендаціях звертали увагу, що система організації місцевого самоврядування в Києві не відповідає Хартії. Адже місцеве самоврядування має бути чітко розмежоване з виконавчою владою. За останні 10 років було чотири спроби змінити закон, привівши у відповідність до положень Хартії. То ж законопроект № 2143-3 не виник спонтанно», - сказав В’ячеслав Негода.
За його словами, ще у вересні 2020 року Рада Європи надала висновок до проекту Закону «Про місто Київ – столицю України». Висновок підготовлений Центром експертизи доброго врядування Департаменту доброго врядування Генерального директорату з питань демократії – II.
«Що стосується управління та розподілу владних повноважень, законопроект продовжує тенденцію, характерну для попередніх законопроектних пропозицій, і чіткіше відокремлює функції та повноваження місцевого самоврядування та виконавчої влади. Зокрема, функції та посада міського голови, з одного боку, та голови Київської міської державної адміністрації, з іншого боку, розмежовані, доходячи до чіткої заборони Київському міському голові очолювати Київську міську державну адміністрацію. Це також є дуже позитивним кроком. Також схвальним є те, що закон передає міській владі значну частину повноважень, які наразі належать Київській міській державній адміністрації. Навіть незважаючи на те, що ці повноваження будуть не їхніми власними, а делегованими місцевій владі, такий розвиток подій фактично є децентралізацією і заслуговує на позитивну оцінку», - йдеться у висновку Ради Європи.
Висновок містить 69 пунктів і у Комітеті зараз працюють над їх врахуванням у законопроекті, готуючи його на повторне друге читання.
«Київська територіальна громада, кияни мають такі самі права на повноцінне місцеве самоврядування, як і решту 1469 територіальних громад в Україні. Законопроект про місто Київ – столицю України дає змогу нарешті реалізувати це право», - сказав В’ячеслав Негода.
Експерт Юрій Ганущак звернув увагу на антикорупційний напрямок законопроекту.
«Немає в жодній країні такого, щоб вранці міський голова разом з міською радою приймали певні рішення, а після обіду той самий міський голова здійснював нагляд за законністю прийнятих рішень вранці. В Києві на сьогодні так є і це потрібно змінити».
19 жовтня проект Закону № 2143-3 планують розглянути на засіданні підкомітету, 20 жовтня – на засіданні Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування.
Теги:
законодавче забезпечення В'ячеслав Негода Юрій Ганущак
Область:
місто КиївГромади:
КиївДжерело:
Пресцентр ініціативи "Децентралізація"
20 грудня 2024
Вакансія: Полісі Координатор/-ка (англ.)
Вакансія: Полісі Координатор/-ка (англ.)
Опис контексту SALAR International завершила свої поточні проєкти в Україні (DSP та PROSTO), які були...
20 грудня 2024
Ветеранська політика в громадах: як це працює та які можливості може використати місцева влада
Ветеранська політика в громадах: як це працює...
Після демобілізації, поранення, повернення додому, ветеранів та ветеранок зустрічають громади. За те, щоби військові...
20 грудня 2024
Набув чинності закон, який дозволяє комунальним підприємствам використовувати гуманітарну допомогу
Набув чинності закон, який дозволяє комунальним...
18 грудня 2024 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до статті 15 Закону України «Про гуманітарну...
20 грудня 2024
Як зміна механізму зарахування ПДФО вплине на бюджети територіальних громад - дослідження
Як зміна механізму зарахування ПДФО вплине на...
Дві третини доходів від ПДФО надходять до бюджетів тих громад, де люди працюють, а не живуть. Якщо змінити цю систему...