Авторка: Алевтина Седоченко, експертка Програми «U-LEAD з Європою»
В попередніх матеріалах щодо підготовки і проведення громадського обговорення з питань освіти ми розглянули:
В цьому матеріалі ми розглянемо:
порядок проведення громадського обговорення, що має бути у звіті та як враховувати результати громадського обговорення в остаточному рішенні.
Відповідно до Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженому Постановою КМУ від 3 листопада 2010 р. № 996, яким рекомендовано керуватися органам місцевого самоврядування під час проведення консультацій з громадськістю (п. 5 даної Постанови), для організаційного забезпечення проведення публічного громадського обговорення орган виконавчої влади може утворювати робочу групу. Це допоможе виконавчому органу ОМС якісно підготуватися до громадського обговорення і ефективно провести його з урахуванням всіх процедурних вимог.
Етапи проведення публічного громадського обговорення:
Підготовчий етап
Визначення питання, яке буде винесене на обговорення.
Ухвалення рішення про проведення обговорення.
Розроблення плану заходів з організації та проведення обговорення (у разі потреби).
Забезпечення репрезентативності соціальних груп населення, інститутів громадянського суспільства та інших заінтересованих суб’єктів.
Наявність громадської ради допоможе забезпеченню врахування органом виконавчої влади громадської думки під час громадського обговорення і сприятиме залученню представників заінтересованих сторін до проведення консультацій з громадськістю та моніторингу результатів.
Оприлюднення в обов’язковому порядку інформаційного повідомлення про проведення обговорення на офіційному вебсайті органу виконавчої влади.
Щодо змісту інформаційного повідомлення про проведення громадського обговорення – див. п. 15 Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженому Постановою КМУ від 3 листопада 2010 р. № 996.
Збір та аналіз інформації
Збирання та аналіз інформації, пропозицій та зауважень щодо ефективності запропонованого органом виконавчої влади шляху вирішення питання.
Пропозиції та зауваження учасників публічного громадського обговорення подаються в усній та письмовій формі під час публічних заходів та у письмовій формі на поштову і електронну адреси. Під час проведення заходів у рамках публічного громадського обговорення ведеться протокол, у якому фіксуються висловлені в усній формі пропозиції і зауваження. Анонімні пропозиції не реєструються і не розглядаються.
Формування експертних пропозицій щодо альтернативного вирішення питання.
Пропозиції та зауваження, що надійшли під час публічного громадського обговорення, вивчаються та аналізуються із залученням у разі потреби відповідних фахівців.
Забезпечення врахування результатів обговорення під час прийняття остаточного рішення (див. пояснення далі).
Проведення аналізу результатів обговорення.
Узагальнення та оприлюднення результатів
Підготовка звіту про проведення публічного громадського обговорення.
Оприлюднення результатів обговорення на офіційному вебсайті органу виконавчої влади.
За результатами публічного громадського обговорення орган виконавчої влади готує звіт, в якому зазначається:
Найменування органу виконавчої влади, який проводив обговорення.
Зміст питання або назва проекту акта, що виносилися на обговорення.
Інформація про осіб, що взяли участь в обговоренні.
Інформація про пропозиції, що надійшли до органу виконавчої влади за результатами обговорення, із зазначенням автора кожної пропозиції
Інформація про врахування пропозицій та зауважень громадськості з обов’язковим обґрунтуванням прийнятого рішення та причин неврахування пропозицій та зауважень
Інформація про рішення, прийняті за результатами обговорення.
Звіт про результати публічного громадського обговорення орган виконавчої влади в обов’язковому порядку доводить до відома громадськості шляхом оприлюднення на своєму офіційному вебсайті не пізніше ніж через два тижні після прийняття рішень за результатами обговорення.
Важливо розуміти те, що у Порядку проведення громадських слухань зазначена можливість неврахування пропозицій та зауважень громадськості під час прийняття органом виконавчої влади остаточного рішення за умов розгляду пропозицій, їх аналізу та обов’язкового обґрунтування причин неврахування пропозицій та зауважень.
Проведення консультацій з громадськістю також налагодженню системного діалогу органів виконавчої влади і громадськості, підвищенню якості підготовки та прийняття рішень з урахуванням думки громадськості, створенню умов для участі громадян у розробленні проектів таких рішень. Створення мережі закладів освіти – справа всієї громади, адже рівень розвитку громади не може бути вищим за рівень розвитку освіти в громаді.
Ця публікація підготовлена за підтримки Програми «U-LEAD з Європою». Зміст матеріалу є відповідальністю виключно його авторів та не може жодним чином сприйматися як такий, що відображає офіційну позицію Програми «U-LEAD з Європою».
Поділитися новиною:
12 листопада 2024
Інституційний розвиток, підтримка громад,...
11 листопада Швейцарсько-український проєкт «Згуртованість та регіональний розвиток України», UCORD та Агенція...
12 листопада 2024
Ідеї, що зміцнюють місцеву економіку. Що таке креативні хаби, і як вони вдихають життя в громади
Ідеї, що зміцнюють місцеву економіку. Що таке...
Сьогодні економічний успіх громади визначається не лише кількістю вироблених товарів, а й здатністю генерувати нові...
12 листопада 2024
Мінрегіон у партнерстві з UCORD налагоджує комунікації з Агенціями регіонального розвитку
Мінрегіон у партнерстві з UCORD налагоджує...
Міністерство розвитку громад та територій України налагоджує комунікації з агенціями регіонального розвитку...
12 листопада 2024
Як громадам ставати регіональними полюсами зростання
Як громадам ставати регіональними полюсами...
Автори: Ярослав Жидик, асоційований партнер консалтингової компанії СІВІТТА Мирослав Кошелюк, експерт з місцевого...