Комітет з питань освіти та науки на своєму засіданні рекомендував парламенту ухвалити у другому читанні законопроект № 4629-1 про особливості формування мережі ліцеїв.
Як зазначив автор документу, народний депутат України Сергій Колебошин, у законопроекті є декілька важливих норм.
Так, тепер засновниками профільного ліцею може бути будь-яка громада, яка спроможна на це. До цього це могли зробити тільки обласна рада або міська рада в містах, де мешкає понад 50 тис. осіб.
«Це чесно стосовно громад, це про довіру до них і відповідає процесу децентралізації», — зауважив він.
Також в законопроекті враховані особливості розселення і демографії. Чинні норми про освіту передбачали мінімум 4 класи на паралелі в ліцеї. Але, як пояснює Сергій Колебошин, це б обмежувало можливості громад в негусто населених областях. Там би ми не змогли заснувати нормальну мережу ліцеїв і змушені були б робити пансіони при школі, а це нерівні умови: діти з міста їхали б додому, а діти в сільській місцевості вимушені цілий тиждень бути в пансіоні, додав політик. Саме тому зменшено мінімальну кількість паралельних класів до 2 і 3 профілі.
Окрім того, тепер в складі ліцею буде можливість існування не лише 5-12 класів, але й початкової ланки 1-4 класів. Без цієї норми багато громад мали б проблеми з розділенням ланок. Адже з освітньої точки зору краще відокремити старшу профільну школи, але це має вирішувати громада.
Саме тому в законі Кабміну надають доручення закладати кошти в бюджетах найближчих років на формування відокремленої мережі. Громада, яка спроможна побудувати ліцей або розділити навчальні процеси, отримуватиме кошти від держави. Ще одна норма — дошкільним закладам освіти дозволять бути структурними підрозділами початкової школи та гімназії. Але передбачається обов’язкове розміщенням дітей в окремій будівлі або за окремими входами, щоб потоки дітей не перетиналися. За словами народного депутата, не є припустимим з точки зору навчального процесу, коли діти 3-4 років перетинаються з підлітками і стикаються з різними ризиками.
«Усі нові норми фактично нададуть можливість сталого продовження освітньої реформи, враховуючи процес децентралізації, який в державі відбувається», — підсумував Сергій Колебошин.
Поділитися новиною:
07 листопада 2024
Українські освітяни переймали досвід колег зі Швейцарії
Українські освітяни переймали досвід колег зі...
Українська делегація, до складу якої увійшли експерти Проєкту DECIDE, голови та представники органів місцевого...
07 листопада 2024
Як громади створюють стратегії та плани розвитку за участі громадськості
Як громади створюють стратегії та плани...
Сучасні виклики вимагають нового підходу до управління громадами, де кожен мешканець має змогу впливати на...
07 листопада 2024
Єдиний податок має залишатись в громадах – коментар народного депутата
Єдиний податок має залишатись в громадах –...
Народний депутат Віталій Безгін вважає, що ідея вилучення єдиного податку з місцевих бюджетів, у разі її втілення,...
07 листопада 2024
З 1 січня 2025 року набувають чинності зміни у бухгалтерському обліку бюджетних установ
З 1 січня 2025 року набувають чинності зміни у...
Наказ Міністерства фінансів України від 11 липня 2024 року №338 вносить зміни до НП(С)БОДС 122 «Нематеріальні...