З першого січня 2021 року освітні заклади та установи, які фінансувалися з районного рівня, переходять до територіальних громад. Це не залежить від бажання чи небажання районних рад, які передають заклади, і громад, які ці заклади мають прийняти. Так передбачено законодавством. Мінрегіон спільно з Міністерством освіти та науки і обласними державними адміністраціями мають постійно і швидко надавати місцевим радам усю необхідну підтримку у цьому питанні.
Про це сказав заступник Міністра розвитку громад та територій України В'ячеслав Негода під час організованої Міністерством освіти та науки України онлайн-наради з обговорення проблемних питань діяльності місцевих органів управління у сфері освіти, закладів освіти та їх засновників в умовах проведення адміністративно-територіальної реформи.
«Мінрегіон постійно на зв’язку з місцевим самоврядуванням. Ми знаємо про усі проблеми, з якими стикаються новостворені громади у процесі передачі майна і повноважень з районного рівня. При цьому ми розуміємо, що для вирішення багатьох питань новостворені громади потребують нашої допомоги. Мережа освітніх закладів, які фінансувалися з рівня району, найбільша з тих, яка має перейти в громади. Тому роботи в органів самоврядування у цій сфері дуже багато і зробити її треба швидко. Отже ми маємо спільно з колегами з Міністерства освіти та фахівцями з ОДА бути на постійному зв’язку з тими, хто потребує нашої підтримки. Це наше спільне завдання і спільна відповідальність. Усі проблеми мають своє вирішення. І тут дуже важливим є питання комунікацій. Тим, хто цього потребує, маємо пояснювати, розтлумачувати, давати буквально покрокові інструкції, щоб з початку наступного року ми не мали проблем з функціонування освітніх закладів та установ», - сказав В'ячеслав Негода.
Основним акцентом заходу стало питання збереження колективів освітян, що працюють в закладах, які переходять від районів до громад.
«Маємо проблему через те, що не усі школи набули статусу юридичних осіб, як цього вимагає закон про освіту. Працівники багатьох закладів були оформлені через районні відділи освіти. Вони не рахувалися юридично у складі тієї чи іншої школи, освітнього закладу. Але голови громад, які перебирають на себе ці заклади з району, не повинні ставили питання про звільнення цих працівників. У громадах мають усвідомити, що навіть у тих закладах освіти, які не були належним чином зареєстровані, під час зміни власника не має постраждати або змінитися трудовий колектив на момент передачі», - зазначив В'ячеслав Негода.
Цю позицію підтримали і в Міністерстві освіти та науки.
Обговорювалося під час наради і питання функціонування ліцеїв. «Понад 70% з усіх зареєстрованих ліцеїв розміщені і мають перейти у громади з кількістю мешканців менше 50, що може викликати труднощі з їх перереєстрацією», - повідомив В'ячеслав Негода.
У свою чергу в Міносвіти зазначили, що знають про цю проблеми і ініціюватимуть зміни до законодавства.
У Мінрегіоні вітають цю ініціативу, але вважають, що часу на законодавчі зміни не залишилося, бо громадам рішення треба приймати вже зараз. Тому запропонували Міносвіти спільно з експертами підготувати лист-роз’яснення, як громадам діяти, щоб ліцеї могли працювати і до законодавчих змін.
Також у Мінрегіоні наголосили на необхідності разом з фахівцями Міністерства освіти допомогти новим громадам утворити підрозділи з управління освітою, надати чіткі рекомендації з цього питання. Важливо, зокрема, акцентувати, що з 1 січня 2021 року підрозділи, які будуть займатися управлінням освітою в громадах, повинні бути юридичними особами, чого раніше не було.
«Як бачимо, питань вистачає, і лише співпраця Уряду, державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування дає нам усім шанс пройти цей непростий етап реформи без значних потрясінь», - резюмував В'ячеслав Негода.
Поділитися новиною:
19 листопада 2024
Як Агенція регіонального розвитку Сумщини...
Агенції регіонального розвитку, створені як майданчики синергії між громадами, органами влади та міжнародними...
19 листопада 2024
На Вінниччині обговорили, як втілити реформу профільної середньої освіти
На Вінниччині обговорили, як втілити реформу...
14 листопада у Вінниці відбулося громадське обговорення реформи профільної середньої освіти, яка передбачає вибір...
19 листопада 2024
Прогрес чи регрес? Як Європейська Комісія...
30 жовтня Європейська Комісія оприлюднила свій щорічний звіт про розширення ЄС, де було детально проаналізовано...
19 листопада 2024
МОП та Мінсоцполітики запускають освітню...
Для забезпечення якісного догляду за малюками та підтримки новоспечених батьків у 2019 році в Україні було...