Щодо припинення повноважень осіб, які займають виборні посади в ОМС до набуття чинності Законом (законопроект № 3651-д)

Авторка: експертка з юридичних питань Леся Федченко


У зв’язку з тим, що станом на сьогодні, 01.12.2020 р., Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій», прийнятий Верховною Радою України 17.11.2020 р. (законопроект № 3651-д) не набрав чинності, в ОМС, в яких вже відбулися перші сесії новообраних сільських, селищних, міських, районних рад, виникають питання щодо припинення повноважень осіб, які займають у цих ОМС виборні посади та його документального оформлення.

 

Сільські, селищні, міські ради. На підставі пп. 4 п. 2 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України від 16.04.2020 р. № 562 «Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад» (далі – Закон № 562) повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, старост сіл, селищ територіальних громад, які увійшли до складу територіальних громад, території яких затверджено Кабінетом Міністрів України на підставі цього Закону, припиняються в день набуття повноважень сільських, селищних, міських рад, обраних на перших місцевих виборах у 2020 році.

Тобто, у разі проведення першої сесії новообраної сільської, селищної, міської ради до набрання чинності Законом, прийнятим Верховною Радою України 17.11.2020 р. (законопроект № 3651-д), повноваження зазначених представницьких органів (сільських, селищних, міських рад) та осіб, які займають виборні посади (сільських, селищних, міських голів; старост сіл, селищ; секретарів сільських, селищних, міських рад) припиняються на підставі пп. 4 п. 2 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 562 в день першої сесії новообраної ради.

Відповідно п. 2.27 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мінюсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 р. № 58, днем звільнення вважається останній день роботи. Отже, день першої сесії новообраної ради буде останнім днем роботи осіб, які займають зазначені виборні посади.

Зважаючи на відсутність у новообраної ради прав правонаступника щодо сільських, селищних, міських рад, які увійшли до складу відповідної територіальної громади (станом на день проведення її першої сесії), оформлення розпорядчих документів щодо звільнення з посад зазначених виборних осіб відбувається у сільській, селищній, міській раді (їх апараті, структурних підрозділах), в якій вони працювали на відповідних посадах.

За таких обставин сільські, селищні, міські голови територіальних громад, які увійшли до складу відповідної територіальної громади, у свій останній день роботи можуть видати (як керівники відповідних ОМС) розпорядження про звільнення у зв’язку із припиненням повноважень на підставі пп. 4 п. 2 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 562 щодо секретаря відповідної ради, старост сіл, селищ та щодо себе - для здійснення розрахунку при звільненні.

Згідно ст. 47 Кодексу законів про працю України власник або уповноважений ним орган зобов'язаний в день звільнення видати працівникові належно оформлену трудову книжку і провести з ним розрахунок у строки, зазначені в ст. 116 цього Кодексу.

Оформлення трудової книжки сільського, селищного, міського голови; секретаря сільської, селищної, міської ради; старост сіл, селищ здійснюється особою, яка відповідальна за кадрову роботу у відповідному ОМС та ведення трудових книжок працівників. Запис про звільнення з роботи (припинення повноважень на підставі пп. 4 п. 2 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 562) засвідчується печаткою сільської, селищної, міської ради, у якій працювали зазначені посадові особи.

 

Районні ради ліквідованих районів. Відповідно до пп. 2 п. 4 Постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 р. № 807 «Про утворення та ліквідацію районів» (далі – Постанова № 807) повноваження депутатів районних рад у районах, ліквідованих відповідно до п. 3 цієї Постанови, припиняються в день набуття повноважень депутатів районних рад, обраних на перших виборах до районних рад у районах, утворених відповідно до п. 1 цієї Постанови.

Тобто, у разі проведення першої сесії новообраної районної ради до набрання чинності Законом, прийнятим Верховною Радою України 17.11.2020 р. (законопроект № 3651-д), повноваження зазначених представницьких органів (районних рад ліквідованих районів) та осіб, які займають виборні посади (голова районної ради, заступник голови районної ради ліквідованого району) припиняються на підставі пп. 2 п. 4 Постанови № 807 в день першої сесії новообраної районної ради.

Тобто, у разі проведення першої сесії новообраної районної ради до набрання чинності Законом, прийнятим Верховною Радою України 17.11.2020 р. (законопроект № 3651-д), повноваження зазначених представницьких органів (районних рад ліквідованих районів) та осіб, які займають виборні посади (голова районної ради, заступник голови районної ради ліквідованого району) припиняються на підставі пп. 2 п. 4 Постанови № 807 в день першої сесії новообраної районної ради.

Відповідно п. 2.27 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мінюсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 р. № 58, днем звільнення вважається останній день роботи. Отже, день першої сесії новообраної районної ради буде останнім днем роботи осіб, які займають зазначені виборні посади.

Зважаючи на відсутність у новообраної районної ради прав правонаступника щодо районних рад ліквідованих районів (станом на день проведення її першої сесії), оформлення розпорядчих документів щодо звільнення з посад зазначених виборних осіб відбувається у районних радах (їх виконавчих апаратах), в яких вони працювали на відповідних посадах.

За таких обставин голови районних рад ліквідованих районів у свій останній день роботи можуть видати (як керівники відповідних ОМС) розпорядження про звільнення у зв’язку із припиненням повноважень на підставі пп. 2 п. 4 Постанови № 807 щодо заступника голови районної ради та щодо себе - для здійснення розрахунку при звільненні.

Згідно ст. 47 Кодексу законів про працю України власник або уповноважений ним орган зобов'язаний в день звільнення видати працівникові належно оформлену трудову книжку і провести з ним розрахунок у строки, зазначені в ст. 116 цього Кодексу.

Оформлення трудової книжки голови районної ради, заступника голови районної ради ліквідованого району здійснюється особою, яка відповідальна за кадрову роботу у відповідному ОМС та ведення трудових книжок працівників. Запис про звільнення з роботи (припинення повноважень на підставі пп. 2 п. 4 Постанови № 807) засвідчується печаткою районної ради, у якій працювали зазначені посадові особи.

Колонка відображає винятково позицію її автора. За достовірність інформації відповідає автор колонки. Точка зору редакції порталу «Децентралізація» може не збігатися з точкою зору автора колонки.

Поділитися новиною:

Коментарі:
Profilepic
Олеся Соболь
01.12.2020 - 20:52
Поясніть, будь ласка, в такій ситуації: всі приєднані ради до новоствореної ОТГ отримали листа від голови ТВК про початок першої сесії 17.11.2020 о 14.00год., а початок відбувся о 10.00год. саме 17.11.2020. А скільки часу надається для видання розпорядчого документу про звільнення та виплати розрахункових?
Відповісти
Profilepic
Олеся Соболь
01.12.2020 - 21:10
Ще нюанс: сільському голові не було завчасно відомо про початок першої сесії, то як він міг передбачити свій та секретаря останній день роботи. І наскільки законне видання розпорядження сільським головою про власне звільнення та звільнення секретаря, коли їх було призначено рішенням сесії?
Відповісти
Profilepic
Олеся Соболь
01.12.2020 - 21:22
День набуття повноважень сільських, селищних, міських рад, обраних на перших місцевих виборах вважається днем початку першої сесії чи її закриття з підписанням новообраного голови відповідних рішень?
Відповісти
Default image
Serhii
02.12.2020 - 07:30
Колонка відображає винятково позицію її автора. За достовірність інформації відповідає автор колонки. Точка зору редакції порталу «Децентралізація» може не збігатися з точкою зору автора колонки.
Відповісти
Profilepic
Римма
03.12.2020 - 00:18
Погоджуюсь з думкою Олесі Соболь. Посади голови та секретаря ради виборні. Суб’єкт призначення - сільська рада. І тільки сільська рада і має звільняти з посади, а не сам голова своїм розпорядженням. А якщо користуючись такою консультацією сільський голова не видасть розпорядження про своє звільнення, то скільки ж він буде ще працювати та отримувати заробітну плату? Він не звільнений, рада не ліквідована, просто працює далі. І що тоді?
Відповісти
Default image
Тетяна
04.12.2020 - 15:23
Публікація доволі суперечлива. Якщо Закон не прийнято,для чого проводити першу сесію не існуючої громади? Далі припускаємо що проведено сесію не існуючої юридичної одиниці, рішення надруковано через 10 днів,і офіційно не направлено в громади,адже в трудовій в перший день повинні бути прописано підстави! Розпорядження сільського голови про звільнення в останній день,та розрахунок це взагалі порушення ,і розрахунок виплачуєтьсяне пізніше ніж в день отримання трудової, а нарахувати, проведення через казначейство,пройде три дні! І ще,а як з працевлаштуванням на попередньому місці роботи в цьому ж ОМС того ж самого голови,чи секретаря? і звільнення тих спеціалістів,що працюють на тимчасових посадах? Не зв'язується!
Відповісти
Default image
Тетяна
05.12.2020 - 23:35
Точно зазначено. Колонка відображає винятково позицію її автора. За достовірність інформації відповідає автор колонки. Точка зору редакції порталу «Децентралізація» може не збігатися з точкою зору автора колонки. А на практиці це як?
Відповісти
Default image
ната
03.12.2020 - 12:39
А хто може відповісти на питання: чи зберігаються гарантії депутата, який працював на виборній посаді, у разі звільнення відповідно до пп.4.п.2 розділу ІІ "прикінцевих положень Закону україни "Про внесення змін до деяких законів україни щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад"?
Відповісти
*Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

04 жовтня 2024

Програмний посібник Interreg Europe тепер доступний українською

Програмний посібник Interreg Europe тепер...

Ukrainian Institute for International Politics підготував неофіційний переклад програмного посібника для української...

04 жовтня 2024

Підтримка бізнесу, енергокластери, кооперативи: як громади змінили Польщу

Підтримка бізнесу, енергокластери, кооперативи:...

Чому польські ґміни створюють енергетичні кластери і які переваги це їм дає? Як завдяки просторовому плануванню...

04 жовтня 2024

Концепція та план виконання децентралізації потребує оновлення, – Олександр Корнієнко

Концепція та план виконання децентралізації...

Перебуваючи у Львові з робочим візитом Перший заступник Голови Верховної Ради України Олександр Корнієнко долучився...

04 жовтня 2024

Швейцарія виділить фінансування та залучить приватний сектор до проєктів відновлення України

Швейцарія виділить фінансування та залучить...

Допомога швейцарських партнерів допоможе створити нові робочі місця в регіонах. Про це під час зустрічі...