Автор: Лариса Білозір, народна депутатка,
голова підкомітету з питань адміністративних послуг та адміністративних процедур
Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування
Хоч за час незалежності ми переживали чимало економічних та соціальних катаклізмів, кожен новий виклик звалювався на нас як сніг на голову. От і зараз Україна опинилася у вихорі світової економічної кризи та пандемії коронавірусу.
Обмежувальні заходи карантину, які були введені в Україні 11 березня та покликані зберегти людське здоров'я та життя, на жаль, жорстко б’ють по економіці країни. Західні уряди у подібній ситуації шукають можливості державної підтримки для власного бізнесу та активізують внутрішні резерви задля покриття кризових економічних процесів. Очевидно, що нині на такому ж шляху й Україна.
Минулі два тижні депутати, представники з різних фракцій та груп, готували законодавчі зміни необхідні для зменшення негативних наслідків від коронавірусу на економіку країни. Зрозуміло, що напрацьований документ далеко не ідеальний і не буде панацеєю, адже, в умовах обмежених ресурсів втримати від падіння власну економіку повністю не вдасться.
Україна, на жаль, не має тих ресурсів для величезних фінансових вливань, які наявні сьогодні в розвинутих країнах. Тож в таких умовах на місцеву владу знову лягає додатковий фінансовий тягар. Через зменшення підприємницької активності місцеві бюджети вже зараз недоотримають такий важливий фінансовий ресурс.
Серед досягнень підготовленого депутатами законопроєкту №3275 можна вважати те, що вдалося відстояти хоча б частково інтереси місцевого самоврядування. В тексті документу збережено надходження ПДФО до місцевих бюджетів, повернення податку на землю та нерухомість вже з квітня (який був на березень-квітень скасований в законі №3220),та можливість місцевій владі встановлювати розмір єдиного податку і проводити засідання Рад в режимі відеоконференцій по питанням запобіганню коронавірусу.
30 березня народні депутати на позачерговому засіданні Верховної Ради підтримали цей законопроект 312 голосами. Якщо детальніше, то у проголосованому документі ми маємо чотири основних блоки питань.
Перший блок – це соціальний:
Другий блок – це податкова допомога та стимули:
Третій блок – щодо дефіциту та високих цін на засоби індивідуального захисту, дезінфекторів, ліків, необхідних для боротьби з корона вірусом:
Четвертий блок – це те, що потребує регулювання:
В прикінцевих положеннях передбачено, що Кабінет Міністрів України протягом тижня з дня набрання чинності цим Законом повинен:
Нині перед країною постало безліч викликів. І завдання будь-якої влади зараз – забезпечити прийняття зважених та дієвих управлінських рішень. Саме це дозволить пережити кризу з мінімальними втратами для країни та громадян.
23 грудня 2024
Децентралізація 2024: підсумки року
Децентралізація 2024: підсумки року
Чим запам’ятається 2024 рік учасникам процесу реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади?...
23 грудня 2024
«Агенції регіонального розвитку мають проявити...
Плани та пріоритети Міністерства розвитку громад та територій щодо діяльності агенцій регіонального розвитку (АРР),...
20 грудня 2024
Вакансія: Полісі Координатор/-ка (англ.)
Вакансія: Полісі Координатор/-ка (англ.)
Опис контексту SALAR International завершила свої поточні проєкти в Україні (DSP та PROSTO), які були...
20 грудня 2024
Ветеранська політика в громадах: як це працює та які можливості може використати місцева влада
Ветеранська політика в громадах: як це працює...
Після демобілізації, поранення, повернення додому, ветеранів та ветеранок зустрічають громади. За те, щоби військові...