17 червня 2025
Децентралізація
+
Використання файлів cookie
Ми використовуємо файли cookie для покращення роботи та підвищення ефективності сайту. Натискаючи кнопку "Дозволити", ви погоджуєтеся на використання файлів cookie. Ви можете змінити налаштування файлів cookie в будь-який час у налаштуваннях браузера.
Дозволити
«Рух без бар’єрів»: як громаді приєднатись до створення безбар'єрних маршрутів
«Рух без бар’єрів»: як громаді приєднатись до створення безбар'єрних маршрутів

Міністерство розвитку громад та територій України продовжує реалізацію флагманського проєкту «Рух без бар’єрів». У фокусі — формування комплексної мережі безбар’єрних маршрутів у населених пунктах по всій країні. Загалом планується створити понад 1400 маршрутів, які охоплять ключові об’єкти інфраструктури: медичні та навчальні заклади, зупинки, адміністративні й житлові будівлі та громадські простори.


Щоб забезпечити чіткий і прозорий механізм реалізації цього амбітного плану, розроблено Порядок створення безбар’єрних маршрутів. Це дорожня карта, яка поетапно визначає, як громади можуть долучитися до ініціативи й стати пілотними учасниками проєкту. Реалізація проєкту “Рух без бар’єрів” починається з першої черги безбар’єрних маршрутів у 15 пілотних громадах до кінця 2025 року. Надалі цей досвід буде масштабовано та впроваджено в інших містах та селищах по всій Україні.

Що має зробити громада для того, щоб ініціювати створення безбар’єрного маршруту? 

Місцеві органи влади мають:

1. Провести обстеження та оцінку ступеня безбар’єрності об'єктів (з фотофіксацією) — за офіційно затвердженою методикою моніторингу

2. Визначити маршрут — початкову та кінцеву точки, протяжність у кілометрах.

3. Нанести маршрут на картографічну основу, зазначивши об'єкти на маршруті за ступенем безбар’єрності: «безбар’єрні», «частково безбар’єрні», «бар’єрні».

4. Скласти перелік об'єктів, що потребують облаштування, сформувати план заходів і графік реалізації.

5. Оформити проєктну пропозицію безбар’єрного маршруту згідно з Методичними рекомендаціями, затвердженими Мінрозвитку.

6. Подати проєктну пропозицію на розгляд місцевої ради безбар’єрності або комітету доступності.

7. Надати узгоджену пропозицію до обласної військової адміністрації для остаточного затвердження.

8. Включити маршрут у місцевий план заходів зі створення безбар’єрного простору.

9. Визначити джерела фінансування (державний, обласний та місцевий бюджети, інші джерела).

Під час розгляду проєктних пропозицій від міст та селищ, обласні військові адміністрації на комітетах доступності надають висновки щодо їх затвердження або повертають на доопрацювання з зауваженнями.

Пропозиції до Міністерства розвитку громад та територій надходять від обласних військових адміністрацій. На основі цієї інформації Міністерство формує перелік створених проєктних безбар’єрних маршрутів.

Важливо! Фінансування реалізується за принципом 40–30–30 (з можливістю індивідуального коригування часток залежно від можливостей громади), де 40% — кошти державного бюджету, 30% — кошти місцевого бюджету, 30% — кошти обласного бюджету.

Як сформувати безбар’єрний маршрут: методичні рекомендації

Переглядів: 170
Коментарі:
*Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Новини на тему: соціальні послуги
Читайте також: