Понад третина ЦНАП стикається з погіршенням умов через брак фінансування та персоналу - дослідження

29 жовтня у Києві шведсько-українська Програма Polaris «Підтримка багаторівневого врядування в Україні» представила результати дослідження викликів, що впливають на ефективність роботи ЦНАП в Україні та Києві. 400 працівників ЦНАП з 22 областей України долучилися до опитування, проведеного програмою Polaris у співпраці з Всеукраїнською асоціацією ОТГ.


«Врегулювання питання адмінзбору (законопроєкт 4380) може допомогти мережі ЦНАП підтримати належну доступність та якість надання послуг мешканцям. Висловлюючи вдячність донорам за постійну увагу до цього питання, я ще раз звертаюся до депутатського корпусу з проханням підтримати подальші кроки в його вирішенні», – наголосила Лариса Білозір, голова підкомітету з питань адміністративних послуг та адміністративних процедур Верховної Ради України.

 

 

54% опитаних відчувають погіршення умов роботи ЦНАП через нестачу фінансування, брак кадрів для роботи у ЦНАП актуальний для 47% респондентів.

«Щиро дякую колегам та партнерам за підтримку у збереженні стійкості мережі Центрів. Будучи найбільшою мережею публічних офісів в Україні, для нас критично важливий вектор розвитку з акцентом на стійкість», — зазначила Марина Бобраніцька, начальниця управління системного розвитку надання адміністративних послуг Міністерства цифрової трансформації України.

 

 

З-поміж результатів досліджень можна виділити наступні дані:

  • 68% респондентів не помітили погіршення умов надання послуг, а 31% навіть відзначили покращення їхньої доступності для мешканців. Проте майже третина опитаних звернула увагу на виклики, що негативно вплинули на якість роботи ЦНАП;
  • серед основних проблем зазначено: недостатнє фінансування (54%), нестача персоналу (47%), нестабільне енергозабезпечення (46%) та надмірний перелік обов’язкових послуг (42%), який надзвичайно складно забезпечити без втрати якості надання сервісу в умовах браку людських та фінансових ресурсів;
  • плинність кадрів залишається також серйозним викликом для ЦНАП міста Києва (50%), що підкреслює необхідність кращих умов оплати праці та стратегічного планування (36%).

Нагадаємо, що понад 16 тисяч працівників забезпечують роботу центрів, з яких 9 тисяч — адміністратори. Понад 5 тисяч точок доступу до адміністративних послуг та інших сервісів для мешканців і бізнесу, об’єднаних у єдину мережу, сьогодні працюють в Україні. 

На заході окремо закцентували на потребах персоналу ЦНАП у навчанні та методологічній підтримці. Експерти наголосили на важливості залучення фахівців центральних органів виконавчої влади до проведення тренінгів і навчань. Найактуальнішими темами наразі визначено інтеграцію адміністративних послуг соціального характеру (АПСХ), ветеранських послуг в ЦНАП, ведення реєстрів та обмін досвідом (застосування найкращих практик у роботі ЦНАП). Досі залишаються серед «проблемних» і послуги з державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС).

Серед рекомендацій – фокус на прикладному характері навчань із практичними кейсами, розвиток онлайн та офлайн-форматів для досягнення синергії та доступності, а також розвиток єдиної платформи для навчання і комунікації.

«Перший шлях для вирішення проблем – це правильно їх ідентифікувати. Ми це знали, але цифри і наше дослідження тепер це підтверджують: персонал, постійно зростаюче навантаження, адмінзбір як наскрізні  виклики та АПСХ як найпріоритетніша група послуг», – зазначив Віктор Тимощук, заступник голови правління Центру політико-правових реформ та експерт Програми Polaris.

 

 

До обговорення долучилися керівники та керівниці ЦНАП України, працівники ОМС, ОВА, народні депутати, а також фахівці з Міністерства цифрової трансформації, Міністерства юстиції, Міністерства ветеранів, Міністерства розвитку громад та територій України та інших центральних органів влади.

Завантажити дослідження:

Виклики, що впливають на ефективність ЦНАП, якість і доступність послуг. Потреби в методичній і консультаційній підтримці ЦНАП.

Виклики, що впливають на ефективність ЦНАП міста Києва, якість і доступність послуг. Потреби в методичній і консультаційній підтримці ЦНАП.

30.10.2024 - 16:53 | Views: 386
Понад третина ЦНАП стикається з погіршенням умов через брак фінансування та персоналу - дослідження

Attached images:

Tags:

Administrative services

Source:

Програма Polaris

Read more:

21 November 2024

Громади Хмельниччини долучилися до обговорення реформи старшої школи

Громади Хмельниччини долучилися до обговорення...

15 листопада в Хмельницькому відбулося громадське обговорення впровадження реформи профільної середньої освіти. Захід...

21 November 2024

Програма Polaris провела інформаційну сесію для громад Житомирщини

Програма Polaris провела інформаційну сесію для...

20 листопада у Житомирі відбулася інформаційна сесія Програми Polaris «Підтримка багаторівневого врядування в...

21 November 2024

Стратегія безбар’єрності: експерт розповів про цифрову доступність

Стратегія безбар’єрності: експерт розповів про...

Цифрова безбарʼєрність – один із шести ключових напрямків розвитку, визначених у Національній стратегії зі створення...

20 November 2024

Mayors’ Congress in Paris: at least 7 new partnerships are being established

Mayors’ Congress in Paris: at least 7 new...

Just imagine the scale of the Mayors’ Congress in Paris for local government leaders: 1,200 French mayors are...