Про це повідомляють в Катеринопільській РДА і подають для ознайомлення повний аналіз структури та резервів формування власних надходжень об’єднаних територіальних громад району.
На території Катеринопільщини створено дві громади: Єрківську, до складу якої увійшло 3 населені пункти з населенням 5426 жителів, та Мокрокалигірську, яка об’єднала 6 населених пунктів та 4258 жителів із 24 435 громадян району.
Власні доходи в розрахунку на одного жителя Єрківської громади складають 2 439 гривень, Мокрокалигірської – 1 512. Власні доходи органів місцевого самоврядування, які не об’єдналися в громади (потенційна Катеринопільська громада, по створенню якої отримано позитивний висновок Черкаської облдержадміністрації) склали 1 861 гривень на одного жителя. Середньомісячна заробітна плата працівників в потенційній Катеринопільській громаді складає 1 940 грн., тоді як в Мокрокалигірській – лише 1 745 гривень. Середньомісячна заробітна плата одного працівника Єрківської громади складає 3 588 грн., за рахунок високого рівня середньої заробітної плати працівників ТОВ «Катеринопільський елеватор». Інших резервів підвищення рівня заробітної плати Єрківська громада не має.
Також важливим джерелом надходжень умовної Катеринопільської громади є значна кількість власників державних актів на землю – 46 % до кількості населення, що є резервом для збільшення прибуткового податку з орендної плати, який повністю зараховується до бюджетів громад, тоді як цей показник в Єрківській громаді становить 18 %, а в Мокрокалигірській – 38 %.
Ще одним резервом для збільшення надходжень Катеринопільської громади є підвищення ставки орендної плати за землю. Нині вона складає 4,8 % від нормативної грошової оцінки, тоді як по Єрківській громаді – 5 %, Мокрокалигірській – 4,9 %.
Також оподаткування всіх без виключення земельних ділянок, які використовуються в сільськогосподарському виробництві, забезпечать ріст надходжень до місцевих бюджетів. Насамперед, це стосується так званих «самовихідців» – осіб, які самостійно обробляють земельні ділянки. Так, питома вага земель сільськогосподарського призначення, що обробляються самовихідцями, до загальної кількості земель сільськогосподарського призначення по кожній із громад складає у Катеринопільській – 18 %, Мокрокалигірській – 14 %, Єрківській громаді лише 1 %.
При цьому, по потенційній Катеринопільській громаді, ця категорія землекористувачів задекларувала прибуткового податку в середньому до 573 грн. на одну декларацію до сплати в бюджети сіл, по Єрківській – 304 грн., по Мокрокалигірській громаді – 329 гривень. Відзначимо, оподаткуванням охоплено вихідців-одноосібників по Катеринопільській громаді лише 80 %, тобто і тут є значний ресурс для збільшення надходжень.
Важливим резервом збільшення надходжень до бюджетів сіл умовної Катеринопільської громади залишається ресурс від здійснення підприємницької діяльності, а саме, 697 суб’єктів різних форм власності та господарювання, в той час як в Єрківській громаді 195 таких суб’єктів підприємницької діяльності, а в Мокрокалигірській лише 108. Тобто всі три громади рівномірно забезпечені відповідним фінансовим ресурсом і мають додаткові резерви для його збільшення.
Крім власних надходжень кожна громада отримала освітню та медичну субвенції з Державного бюджету: Мокрокалигірська громада 159 % до потреби, Єрківська – 100 % , яка дасть змогу не тільки забезпечити виплату заробітної плати педагогічним працівникам в повному обсязі та видатків на енергоносії, а й направити значні кошти на покращення матеріальної бази навчальних закладів громад.
Таким чином, вище викладений аналіз структури та резервів формування власних надходжень органів місцевого самоврядування підтверджує факт, що створення на території Катеринопільського району двох об’єднаних територіальних громад ніяк не вплинуло на дефіцит районного бюджету, що формується за рахунок податків, які сплачуються на територіях сіл, що не об’єдналися в громаду.
Поділитися новиною:
13 листопада 2024
27 листопада - десятий діалог «Децентралізація...
27 листопада о 13:00 у пресцентрі Українського кризового медіа-центру відбудеться десятий із серії публічних діалогів...
13 листопада 2024
Аналіз проекту Державного бюджету на 2025 рік, підготовленого до другого читання
Аналіз проекту Державного бюджету на 2025 рік,...
9 листопада Кабінет Міністрів України подав до Верховної Ради України проект Закону про Державний бюджет України на...
13 листопада 2024
В Україні затверджено Державний стандарт нової...
Соціальна послуга передбачає два етапи, реалізація заходів програми соціального відновлення (перший етап) та...
13 листопада 2024
Структура ОМС: порядок внесення змін (відеоурок)
Структура ОМС: порядок внесення змін...
Відеоурок від Програми USAID DOBRE роз’яснює алгоритм дій ОМС за необхідності внесення змін до їх структури та штатів...